• español
    • English
  • English 
    • español
    • English
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • Revistas de la UCO
  • Matemáticas, educación y sociedad
  • MES. Vol. 02, n. 01 (2019)
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Revistas de la UCO
  • Matemáticas, educación y sociedad
  • MES. Vol. 02, n. 01 (2019)
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

El efecto del aprendizaje basado en proyectos propio del BIE

The effect of project-based learning typical of baccalaureate in investigation/excellence

Thumbnail
View/Open
mes_2_1_2.pdf (500.3Kb)
Author
Prieto García, Andrea
López Esteban, Carmen
Publisher
UCOPress
Date
2019
Subject
Proyecto de investigación
Aprendizaje Basado en Proyectos
Bachillerato de Investigación/Excelencia
Matemáticas
Motivación y actitud
Investigation paper
Project Based Learning
Baccalaureate in Investigation/Excellence
Mathematics
Motivation and attitude
METS:
Mostrar el registro METS
PREMIS:
Mostrar el registro PREMIS
Metadata
Show full item record
Abstract
En el desarrollo de este trabajo, se hizo un mapa de todos los Proyectos de Investigación llevados a cabo por los centros que ofertan el Bachillerato de Investigación/Excelencia (BIE) en Castilla y León. Para ello se realizó una investigación de corte cualitativo, descriptivo y ex post facto. A raíz de ello se elaboró una clasificación del contenido que se está tratando en esta comunidad. Además, se estudió mediante una investigación de corte cuantitativo si el método del Aprendizaje Basado en Proyectos utilizado en el BIE aumenta el logro académico, la motivación y la actitud hacia el aprendizaje de matemáticas.
 
During the carried out of this paper, it was made a map with all the Projects of Investigation of each high school in Castilla y León, as a result of a qualitative, descriptive and ex post facto methodology. With this, we got information about curriculum that is studied in this autonomous region, in the Baccalaureate in Investigation/Excellence (BIE). Furthermore, we investigated if project-based learning used in the BIE improve the mark, the motivation and the behaviour of the students toward learning mathematics.
 
URI
http://hdl.handle.net/10396/20245
Fuente
Matemáticas, Educación y Sociedad 2(1), 12-28 (2019)
Versión del Editor
http://www.uco.es/ucopress/ojs/index.php/mes/
Collections
  • MES. Vol. 02, n. 01 (2019)

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
© Biblioteca Universidad de Córdoba
Biblioteca  UCODigital
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister

Statistics

View Usage Statistics

De Interés

Archivo Delegado/AutoarchivoAyudaPolíticas de Helvia

Compartir


DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
© Biblioteca Universidad de Córdoba
Biblioteca  UCODigital