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dc.contributor.authorEspinosa Mirabet, Silvia
dc.contributor.authorKang, Sin Gyu
dc.date.accessioned2022-01-12T08:16:41Z
dc.date.available2022-01-12T08:16:41Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.issn2530-7134
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10396/22286
dc.description.abstractThe aim of this study is to determine the necessity of measuring the present image of the destinations that are important in tourism marketing and then to provide fundamental material for a marketing strategy parallel to this image. In 2018, 225 thousand Korean tourists arrived in Catalonia, 60% more than in 2017. And since 2012, the number of tourists of this destination has multiplied by 4.5. This tourist flow increases year after year and Barcelona is one of the preferred destinations. Beyond this small context, the truth is that the Catalan tourism industry does not have conscientious studies that describe the image of Barcelona perceived by the Korean tourists. Therefore, statistical data have been analyzed and 340 surveys have been carried out on young Korean people in their twenties who intend to travel to Barcelona. A credibility analysis and a regression analysis were conducted to study the effects of these affective and cognitive images on South Korean students’ intention to visit. As a result of this study, affective image was rejected because it did not have an impact on intention to visit, while cognitive image was found to do influence it.es_ES
dc.description.abstractEl objetivo de este estudio es determinar la necesidad de medir la imagen actual de los destinos que son importantes en el marketing turístico y luego proporcionar materiales fundamentales para una estrategia de marketing paralela a esta imagen. En 2018 llegaron a Cataluña 225 mil turistas coreanos, un 60% más que en 2017. Y desde 2012, el número de turistas de este destino se ha multiplicado por 4,5. Este flujo turístico aumenta año tras año y Barcelona es uno de los destinos preferidos. Más allá de este pequeño contexto, lo cierto es que la industria turística catalana no cuenta con estudios concienzudos que describan la imagen de Barcelona que perciben los turistas coreanos. Por ello, se han analizado datos estadísticos y se han realizado 340 encuestas a jóvenes coreanos veinteañeros que pretenden viajar a Barcelona. Se realizó un análisis de credibilidad y un análisis de regresión para estudiar los efectos de estas imágenes afectivas y cognitivas sobre la intención de visitar de los estudiantes surcoreanos. Como resultado de este estudio, la imagen afectiva fue rechazada porque no tenía un impacto en la intención de visitar, mientras que la imagen cognitiva sí la influyó.es_ES
dc.format.mimetypeapplication/pdfes_ES
dc.language.isoenes_ES
dc.publisherUCOPresses_ES
dc.rightshttps://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/es_ES
dc.sourceRevista Internacional de Turismo, Empresa y Territorio (RITUREM) 5(1), 1-16 (2021)es_ES
dc.subjectBarcelona (España)es_ES
dc.subjectTuristas coreanoses_ES
dc.subjectTurismo jovenes_ES
dc.subjectCorea del Sures_ES
dc.subjectKorean tourists
dc.subjectYoung tourism
dc.subjectSouth Korea
dc.subjectTourist image
dc.titleAnalysis of the image South Korean university students have of Barcelona before visitinges_ES
dc.title.alternativeAnálisis de la imagen de Barcelona que tienen los universitarios coreanos antes de visitarlaes_ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlees_ES
dc.relation.publisherversionhttp://www.uco.es/ucopress/ojs/index.php/riturem/indexes_ES
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses_ES


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