• español
    • English
  • English 
    • español
    • English
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • Revistas de la UCO
  • Docencia y Derecho
  • Docencia y Derecho. N. 17 (2021)
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Revistas de la UCO
  • Docencia y Derecho
  • Docencia y Derecho. N. 17 (2021)
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

La formación en cultura y patrimonio europeos como objetivo y como herramienta en la enseñanza del Derecho

European Heritage and culture training as an objective and valuable tool in Law studies

Thumbnail
View/Open
Docencia_y_derecho_17_7.pdf (261.8Kb)
Author
Fernández Le Gal, Annaïck
Publisher
UCOPress
Date
2021
Subject
Cultura
Patrimonio europeo
Constitución
Iniciativa ciudadana europea
Enseñanza del derecho
Culture
European heritage
Constitution
European citizens' initiative
Legal education
METS:
Mostrar el registro METS
PREMIS:
Mostrar el registro PREMIS
Metadata
Show full item record
Abstract
La cultura es un bien de extraordinario valor. Lo es para el enriquecimiento del alma. Lo es para construir memoria colectiva y sentimientos de pertenencia. Se plantea la utilidad pedagógica del trabajo en torno al patrimonio cultural europeo y la diversidad cultural europea, como instrumento para la enseñanza del Derecho constitucional europeo. A través de la formación en los valores en los que se asienta el proyecto europeo y las Constituciones de los Estados que lo integran, podemos construir bases comunes compartidas por la ciudadanía europea. Junto a ello, el trabajo en torno a la iniciativa ciudadana europea y otras formas de participación ciudadana propician el encuentro y deliberación europeos sobre asuntos comunes. Se plantean perspectivas y experiencias docentes que nos hacen partícipes de un proceso común del que nos sentimos parte a través de la cultura, el patrimonio y el arte europeos.
 
Culture is an asset of extraordinary value. It is for the enrichment of the soul. It is for building collective memory and feelings of belonging. The pedagogical usefulness of work on European cultural heritage and European cultural diversity as a tool for teaching European constitutional law is considered. Through training in the values on which the European project and the constitutions of the States that make it up are based, we can build common foundations shared by European citizens. In addition, work on the European citizens' initiative and other forms of citizen participation encourage European encounters and deliberation on problems that are common to all of us. We are given perspectives and teaching experiences that make us part of a common process of which we feel a part through European culture, heritage and art.
 
URI
http://hdl.handle.net/10396/23893
Fuente
Docencia y Derecho 17, 77-92 (2021)
Versión del Editor
http://www.uco.es/docencia_derecho/index.php/reduca
Collections
  • Docencia y Derecho. N. 17 (2021)

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
© Biblioteca Universidad de Córdoba
Biblioteca  UCODigital
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister

Statistics

View Usage Statistics

De Interés

Archivo Delegado/AutoarchivoAyudaPolíticas de Helvia

Compartir


DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
© Biblioteca Universidad de Córdoba
Biblioteca  UCODigital