• español
    • English
  • English 
    • español
    • English
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • Revistas de la UCO
  • Docencia y Derecho
  • Docencia y Derecho. N. 17 (2021)
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Revistas de la UCO
  • Docencia y Derecho
  • Docencia y Derecho. N. 17 (2021)
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Un enfoque multidisciplinar en la docencia del Derecho: Reflexiones desde la experiencia de un proyecto de innovación docente basado en el método del caso

An interdisciplinary approach to the teaching of the law: reflections from the experience of a teaching innovation project based on the case method

Thumbnail
View/Open
Docencia_y_derecho_17_16.pdf (214.1Kb)
Author
Jiménez Pineda, Eduardo
González Jiménez, Pedro Mario
Publisher
UCOPress
Date
2021
Subject
Multidisciplinariedad
Simulación judicial
Innovación docente
Práctica jurídica
Método del caso
Interdisciplinarity
Moot court
Teaching innovation
Legal practice
Case method
METS:
Mostrar el registro METS
PREMIS:
Mostrar el registro PREMIS
Metadata
Show full item record
Abstract
Este artículo trata de poner de manifiesto las virtudes de una aproximación multidisciplinar en la docencia del Derecho a partir de la experiencia desarrollada con ocasión de un proyecto de innovación docente, con carácter interdisciplinar, basado en el método del caso. Así, se expone el modo en que se ha incorporado la multidisciplinariedad a una simulación judicial, mediante la intervención de cuatro áreas de conocimiento, que han impartido formaciones específicas en cuarto disciplinas jurídicas, con objeto de capacitar al alumnado participante con los conocimientos necesarios para la resolución global del caso y el consiguiente aprendizaje jurídico desde una perspectiva multidisciplinar y eminentemente práctica. En fin, se concluyen los aspectos positivos de este tipo de enfoque de la docencia del Derecho.
 
This paper deals with the virtues of an interdisciplinary approach to the teaching of the Law from the experience arising out of an educational innovation project, with an interdisciplinary character, based on the case method. Accordingly, the paper set the way out in which the interdisciplinarity has been introduced to a moot court, by means of the participation of four different departments, whose lecturers have taught specific sessions on the four subjects related to the case. This participation has taken place in order to train the students in the comprehensive settlement of the case, with the following learning of the Law from an interdisciplinary and practical perspective. Finally, the paper concludes by pointing out the aspects mainly positive of this kind of approach to the teaching of the Law.
 
URI
http://hdl.handle.net/10396/23908
Fuente
Docencia y Derecho 17, 212-226 (2021)
Versión del Editor
http://www.uco.es/docencia_derecho/index.php/reduca
Collections
  • Docencia y Derecho. N. 17 (2021)

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
© Biblioteca Universidad de Córdoba
Biblioteca  UCODigital
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister

Statistics

View Usage Statistics

De Interés

Archivo Delegado/AutoarchivoAyudaPolíticas de Helvia

Compartir


DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
© Biblioteca Universidad de Córdoba
Biblioteca  UCODigital