• español
    • English
  • English 
    • español
    • English
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • Revistas de la UCO
  • Res Novae Cordubenses
  • Res Novae Cordubenses. N. 04 (2006-2007)
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Revistas de la UCO
  • Res Novae Cordubenses
  • Res Novae Cordubenses. N. 04 (2006-2007)
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Estudio comparativo de la adaptación al espacio europeo de educación superior en asignaturas del segundo ciclo de ingeniería informática

Thumbnail
View/Open
12.pdf (315.5Kb)
Author
Luque Ruiz, Irene
Gómez-Nieto, Miguel Ángel
Publisher
Universidad de Córdoba, Vicerrectorado de Innovación y Calidad Docente
Date
2007
Subject
ECTS
EHES
New technologies application
EEES
Interactive methodologies
Metodologías interactivas
Uso de nuevas tecnologías
Espacio Europeo de Educación Superior
METS:
Mostrar el registro METS
PREMIS:
Mostrar el registro PREMIS
Metadata
Show full item record
Abstract
Nowadays the Spanish Universities are deeply involved in an adaptation process from the university studies to the European Higher Education Space (EHES) in order to reach the European convergence by means of a series of established criteria which are getting progressively in practice in the different Universities and, among them, in the University of Córdoba. In this paper, we have attempted to capture the experience carried out in the application of the established approach corresponding with the ECTS credits during the academic course 2005/2006 for two subjects belonging to the Second Cycle of Computer Engineer. The studied aspects have been: the management and scheduling of the educational contents, the impact produced in the way of learning by the use of the new technologies and the teaching development along the course. Also, we describe and analyze the educational results obtained by the application of the interactive methodologies combined with the use of new technologies in order to provide the students with a background in agreement with the work market request.
 
En la actualidad las Universidades Españolas están inmersas en un proceso de adaptación de las titulaciones universitarias al Espacio Europeo de Educación Superior (EEES) para lograr la convergencia europea mediante una serie de criterios establecidos que se están llevando a la práctica de manera progresiva en las distintas universidades y, por lo tanto, en la Universidad de Córdoba. En este trabajo se ha intentado plasmar la experiencia llevada a cabo durante el curso académico 2005/2006 de dos de las asignaturas impartidas en el Segundo Ciclo de Ingeniero Informático mediante los criterios establecidos en la aplicación de créditos ECTS. Los aspectos estudiados han sido: la gestión y distribución temporal de los contenidos docentes, el impacto producido por el uso de las nuevas tecnologías y el desarrollo de la docencia. Se describen y analizan los resultados obtenidos en la aplicación de las metodologías interactivas combinadas con el uso de nuevas tecnologías para una preparación del alumnado más acorde con el mercado de trabajo.
 
URI
http://hdl.handle.net/10396/4548
Fuente
Res Novae Cordubenses (4), 191-212 (2006-2007)
Collections
  • Res Novae Cordubenses. N. 04 (2006-2007)
  • Artículos, capítulos, libros...UCO
  • DIAN-Artículos, capítulos...

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
© Biblioteca Universidad de Córdoba
Biblioteca  UCODigital
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister

Statistics

View Usage Statistics

De Interés

Archivo Delegado/AutoarchivoAyudaPolíticas de Helvia

Compartir


DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
© Biblioteca Universidad de Córdoba
Biblioteca  UCODigital