• español
    • English
  • English 
    • español
    • English
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • Revistas de la UCO
  • Edmetic: Revista de Educación Mediática y TIC
  • Edmetic. Vol. 05, n. 01 (2016)
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Revistas de la UCO
  • Edmetic: Revista de Educación Mediática y TIC
  • Edmetic. Vol. 05, n. 01 (2016)
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Aplicando minería de datos para descubrir rutas de aprendizaje frecuentes en Moodle

Applying data mining to discover common learning routes in Moodle

Thumbnail
View/Open
Edmetic_vol_5_n_1_6.pdf (402.9Kb)
Author
Bogarín Vega, Alejandro
Romero Morales, C.
Cerezo Menéndez, Rebeca
Publisher
Universidad de Córdoba, UCOPress
Date
2016
Subject
Base de datos
Aprendizaje
Estudiante
Red de información
Database
Learning
Student
Information network
METS:
Mostrar el registro METS
PREMIS:
Mostrar el registro PREMIS
Metadata
Show full item record
Abstract
En este artículo, aplicamos técnicas de minería de datos para descubrir rutas de aprendizaje frecuentes. Hemos utilizado datos de 84 estudiantes universitarios, seguidos en un curso online usando Moodle 2.0. Proponemos agrupar a los estudiantes, en primer lugar, a partir de los datos de una síntesis de uso de Moodle y/o las calificaciones finales de los alumnos en un curso. Luego, usamos los datos de los logs de Moodle sobre cada cluster/grupo de estudiantes separadamente con el fin de poder obtener más específicos y precisos modelos de procesos del comportamiento de los estudiantes.
 
In this paper, we apply techniques data mining to discover common learning routes. We have used data from 84 undergraduate college students who followed an online course using Moodle 2.0. We propose to group students firstly starting from data about Moodle’s usage summary and/or the students’ final marks in the course. Then, we use data from Moodle’s logs about each cluster/group of students separately in order to be able to obtain more specific and accurate process models of students’ behaviour.
 
URI
http://hdl.handle.net/10396/13522
Fuente
Edmetic 5(1), 73-92 (2016)
Versión del Editor
http://www.uco.es/ucopress/ojs/index.php/edmetic/index
Collections
  • Artículos, capítulos, libros...UCO
  • DIAN-Artículos, capítulos...
  • Edmetic. Vol. 05, n. 01 (2016)

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
© Biblioteca Universidad de Córdoba
Biblioteca  UCODigital
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister

Statistics

View Usage Statistics

De Interés

Archivo Delegado/AutoarchivoAyudaPolíticas de Helvia

Compartir


DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
© Biblioteca Universidad de Córdoba
Biblioteca  UCODigital