• español
    • English
  • English 
    • español
    • English
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • Revistas de la UCO
  • ED.UCO: revista de investigación educativa
  • ED.UCO. N. 02 (2006)
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Revistas de la UCO
  • ED.UCO: revista de investigación educativa
  • ED.UCO. N. 02 (2006)
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

La formación en técnicas de aprendizaje cooperativo del profesor universitario en el contexto de la convergencia europea

Thumbnail
View/Open
ED.UCO 2.9.pdf (1.887Mb)
Author
León del Barco, Benito
Latas Pérez, Carlos
Publisher
Universidad de Córdoba, Servicio de Publicaciones
Date
2006
Subject
Aprendizaje cooperativo
Actitudes
Educación
Docente
Universidad
Cooperative learning
Attitudes
Education
Educational
University
METS:
Mostrar el registro METS
PREMIS:
Mostrar el registro PREMIS
Metadata
Show full item record
Abstract
La necesidad de formación en técnicas de aprendizaje cooperativo ha sido un hecho relevante en la formación del profesorado universitario y no sólo hace unas décadas sino, también, en la actualidad. El nuevo Espacio Europeo de Educación Superior supone un desplazamiento de una educación centrada en la enseñanza hacia una educación centrada en el aprendizaje, a la vez que se exige a los alumnos nuevas competencias interpersonales que faciliten la interacción social y la cooperación. No nos cabe la menor duda de que el aprendizaje cooperativo, dentro de este nuevo contexto, va a ser una metodología innovadora que todo profesor universitario debe conocer y aplicar en las aulas universitarias.
 
The necessity of formation in techniques of cooperative learning has been an excellent fact in the formation of the university teaching staff and no only for decades but, also, at the present time. The new European Space of Superior Education supposes a displacement of an education centered in education towards an education centered in the learning, simultaneously that demands to the students new interpersonal competitions that facilitate the social interaction and the cooperation. The smaller doubt does not fit to us of than the cooperative learning, within this new context, goes to be an innovating methodology that all university professor must know and apply in the university classrooms
 
URI
http://hdl.handle.net/10396/19590
Fuente
ED.UCO (2), 151-159 (2006)
Collections
  • Artículos, capítulos, libros...UCO
  • ED.UCO. N. 02 (2006)

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
© Biblioteca Universidad de Córdoba
Biblioteca  UCODigital
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister

Statistics

View Usage Statistics

De Interés

Archivo Delegado/AutoarchivoAyudaPolíticas de Helvia

Compartir


DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
© Biblioteca Universidad de Córdoba
Biblioteca  UCODigital