• español
    • English
  • English 
    • español
    • English
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • Revistas de la UCO
  • Edmetic: Revista de Educación Mediática y TIC
  • Edmetic. Vol. 11, n. 02 (2022)
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Revistas de la UCO
  • Edmetic: Revista de Educación Mediática y TIC
  • Edmetic. Vol. 11, n. 02 (2022)
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Technical elements of social assistance robots that enhance the therapeutic or supportive effectiveness of the cooperative and communicative behavior of children with autism

Elementos técnicos de robots de asistencia social que potencien la eficacia terapéutica o solidaria de la conducta cooperativa y comunicativa de niños con autismo

Thumbnail
View/Open
Edmetic_11_8.pdf (898.9Kb)
Author
Thanopoulou, Athanasia
Publisher
UCOPress
Date
2022
Subject
Autismo
Robots de asistencia social
Robótica
Colaboración
Comunicación
Herramientas técnicas.
Autism
Social assistance robots
Robotics
Collaboration
Communication
Technical tools
METS:
Mostrar el registro METS
PREMIS:
Mostrar el registro PREMIS
Metadata
Show full item record
Abstract
Las investigaciones de los últimos años muestran que el uso de la robótica puede ser una herramienta importante para mejorar la cooperación y la interacción social de los niños con autismo. De acuerdo con la revisión de la literatura, el uso de robots de asistencia social como ayuda puede traer beneficios significativos para el desarrollo de habilidades sociales en niños con autismo en áreas que muestran déficits subyacentes. En la presente investigación investigaremos las actitudes de los docentes sobre los elementos técnicos básicos de los robots de asistencia social que inciden y funcionan terapéuticamente en la mejora del comportamiento colaborativo y comunicativo de los niños con autismo. El análisis de los datos se refiere al efecto de las herramientas robóticas en la mejora de las habilidades de cooperación y comunicación de los niños con autismo en áreas como la capacidad verbal, el contacto visual, la reducción del comportamiento estereotipado de los niños, la imitación.
 
Research in recent years shows that the use of robotics can be an important tool in enhancing the cooperation and social interaction of children with autism. According to the literature review, the use of social assistance robots as an aid can bring significant benefits to the development of social skills in children with autism in areas that show underlying deficits. In the present research we will investigate the attitudes of teachers about the basic technical elements of social assistance robots that affect and function therapeutically in enhancing the collaborative and communicative behavior of children with autism. The analysis of the data concerns the effect of robotic tools on enhancing the cooperation and communication skills of children with autism in areas such as, verbal ability, eye contact, reduction of stereotypical behavior of children, imitation.
 
URI
http://hdl.handle.net/10396/24234
Fuente
Edmetic 11 (2), 1-16 (2022)
Versión del Editor
http://www.uco.es/ucopress/ojs/index.php/edmetic/index
Collections
  • Edmetic. Vol. 11, n. 02 (2022)

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
© Biblioteca Universidad de Córdoba
Biblioteca  UCODigital
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister

Statistics

View Usage Statistics

De Interés

Archivo Delegado/AutoarchivoAyudaPolíticas de Helvia

Compartir


DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
© Biblioteca Universidad de Córdoba
Biblioteca  UCODigital