• español
    • English
  • English 
    • español
    • English
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • Revistas de la UCO
  • Matemáticas, educación y sociedad
  • MES. Vol. 04, n. 01 (2021)
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Revistas de la UCO
  • Matemáticas, educación y sociedad
  • MES. Vol. 04, n. 01 (2021)
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Evaluating modern mathematics curricula

Evaluación del currículo de matemáticas modernas

Thumbnail
View/Open
mes_4_1_4.pdf (352.9Kb)
Author
Matos, José Manuel
Almeida, Mária Cristina
Publisher
UCOPress
Date
2021
Subject
History of mathematics education
Modern mathematics reform
Curricular studies
Meta studies
Historia de la Educación Matemática
Reforma matemática moderna
Estudios curriculares
Meta estudios
METS:
Mostrar el registro METS
PREMIS:
Mostrar el registro PREMIS
Metadata
Show full item record
Abstract
This article intends to understand the degree in which expectations about the modern mathematics reform were fulfilled. Focusing on the Portuguese case, we probed four quantitative studies developed by governmental institutions at the time of the reform, usually intended to evaluate its implementation at several grade levels. Re-appreciated in modern times, these studies provided us with insights about the reform. More specifically, following Gimeno’s distinction among several curricular levels, the contemporary inspection of those studies allowed us to have an insight of the curriculum presented to teachers, the curriculum modelled by them, and the attained curriculum at the time of the reform.
 
Este artículo pretende comprender el grado en que se cumplieron las expectativas sobre la reforma matemática moderna. Centrándonos en el caso portugués, examinamos cuatro estudios cuantitativos desarrollados por instituciones gubernamentales en el momento de la reforma, generalmente destinados a evaluar su implementación en varios niveles de grado. Reconocidos en los tiempos modernos, estos estudios nos proporcionaron ideas sobre la reforma. Más específicamente, siguiendo la distinción de Gimeno entre varios niveles curriculares, la investigación contemporánea de esos estudios nos permitió tener una idea del currículum presentado a los maestros, el currículo modelado por ellos y el currículo alcanzado en el momento de la reforma.
 
URI
http://hdl.handle.net/10396/24837
Fuente
Matemáticas, Educación y Sociedad, 4(1), 57-72
Versión del Editor
http://www.uco.es/ucopress/ojs/index.php/mes/
Collections
  • MES. Vol. 04, n. 01 (2021)

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
© Biblioteca Universidad de Córdoba
Biblioteca  UCODigital
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister

Statistics

View Usage Statistics

De Interés

Archivo Delegado/AutoarchivoAyudaPolíticas de Helvia

Compartir


DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
© Biblioteca Universidad de Córdoba
Biblioteca  UCODigital