• español
    • English
  • English 
    • español
    • English
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • Revistas de la UCO
  • Edmetic: Revista de Educación Mediática y TIC
  • Edmetic. Vol. 02, n. 02 (2013)
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Revistas de la UCO
  • Edmetic: Revista de Educación Mediática y TIC
  • Edmetic. Vol. 02, n. 02 (2013)
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Educomunicación en Física y Química de bachillerato

Educommunication in Physics and Chemistry of Baccaulaureate

Thumbnail
View/Open
Edmetic_vol_2_n_2_8.pdf (344.6Kb)
Author
Quintanal Pérez, Felipe
Publisher
Universidad de Córdoba
Date
2013
Subject
Comunicación
Competencia comunicativa
Enseñanza
Educación científica
METS:
Mostrar el registro METS
PREMIS:
Mostrar el registro PREMIS
Metadata
Show full item record
Abstract
Este trabajo pretende mostrar cómo se puede desarrollar la educomunicación en un nivel académico formal, no obligatorio y preuniversitario, colaborando con la implementación de la competencia mediática y favoreciendo el desarrollo de actitudes críticas, reflexivas y plurales ante los medios de comunicación. Para ello se ha trabajado con alumnos de 1º de Bachillerato que cursaban la asignatura de Física y Química desde las modalidades tecnológica y sanitaria durante el curso 2011-2012. Los productos solicitados en este proyecto a los estudiantes han sido podcast científicos, en castellano y en inglés, líneas del tiempo sobre científicos, vídeopodcast sobre recetas de cocina y murales multimedia de presentación. Las herramientas tecnológicas empleadas han sido Audacity, Dipity, Vídeo Maker u otro editor de vídeos y Glogster. Para la comunicación, asignación de tareas, evaluación e información de ésta se utilizó la plataforma Edmodo.
 
This article shows how you can develop media education at an academic level formal, non-binding and high school, working with the implementation of media competence and attitudes favoring the development of critical, reflective and pluralistic media before. For this we have worked with students from first high school who attended the course in Physics and Chemistry from technological and sanitary arrangements during 2011-2012. The products ordered on this project students have been podcast scientists, in Spanish and in English, on scientific timelines, video podcast on murals recipes and multimedia presentation. The technological tools used were Audacity, Dipity, Video Maker or other video editor and Glogster. For communication, assignments, evaluation and reporting of this platform was used Edmodo.
 
URI
http://hdl.handle.net/10396/11663
Fuente
Edmetic 1(2), 112-129 (2012)
Versión del Editor
http://www.uco.es/ucopress/ojs/index.php/edmetic/index
Collections
  • Edmetic. Vol. 02, n. 02 (2013)

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
© Biblioteca Universidad de Córdoba
Biblioteca  UCODigital
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister

Statistics

View Usage Statistics

De Interés

Archivo Delegado/AutoarchivoAyudaPolíticas de Helvia

Compartir


DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
© Biblioteca Universidad de Córdoba
Biblioteca  UCODigital