• español
    • English
  • English 
    • español
    • English
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • Revistas de la UCO
  • Edmetic: Revista de Educación Mediática y TIC
  • Edmetic. Vol. 04, n. 02 (2015)
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Revistas de la UCO
  • Edmetic: Revista de Educación Mediática y TIC
  • Edmetic. Vol. 04, n. 02 (2015)
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

El uso de mini-videos en la práctica docente universitaria

Use of mini-movies in university teaching practice

Thumbnail
View/Open
Edmetic_vol_4_n_2_5.pdf (409.1Kb)
Author
Pérez Navío, Eufrasio
Rodríguez Moreno, Javier
García Carmona, Marina
Publisher
Universidad de Córdoba, UCOPress
Date
2015
Subject
Mini-vídeo
Educación
Docente
Discente
Proceso de enseñanza-aprendizaje
Mini-movie
Education
Teacher
Learner
Teaching-learning process
METS:
Mostrar el registro METS
PREMIS:
Mostrar el registro PREMIS
Metadata
Show full item record
Abstract
Aprovechando las tecnologías de la información y la comunicación, los mini-vídeos son un recurso más a disposición del docente para conseguir optimizar el proceso de enseñanza-aprendizaje en el aula y, sin duda, el proceso de autorreflexión del profesorado al comprobar y poder analizar su propia práctica docente cuantas veces se quiera. Además contribuye a analizar una de las profesiones más desconocidas porque ningún docente sabe cómo trabaja otro dentro de su aula, la realización de mini-vídeos ayuda a conocer y comprender tanto al profesorado como los contenidos, respectivamente. En este artículo se pone de manifiesto la gran ventaja que el uso de esta herramienta audiovisual de los mini-vídeos tiene dentro de la práctica docente en dos vertientes: aprendizaje para el estudiante y para el docente. Los mini-vídeos son píldoras de aprendizaje que contribuyen a la optimización de la educación superior, acompañado también por Screencasts.
 
Leveraging information technology and communication, the mini-videos are a resource teacher available for optimizing the teaching-learning process in the classroom and, indeed, the process of self-reflection of teachers to check and to analyze their own teaching practice as often as desired. Also helps to analyze a profession most unknown because no other teacher knows how to work within your classroom, conducting mini-videos helps to know and understand both the faculty and content, respectively. This article highlights the great advantage that the use of this visual tool for mini-videos have within teaching practice in two areas: student learning and teacher. The mini-videos are learning pills that contribute to the optimization of higher education, also accompanied by screencasts.
 
URI
http://hdl.handle.net/10396/13511
Fuente
Edmetic 4(2), 51-70 (2015)
Versión del Editor
http://www.uco.es/ucopress/ojs/index.php/edmetic/index
Collections
  • Edmetic. Vol. 04, n. 02 (2015)

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
© Biblioteca Universidad de Córdoba
Biblioteca  UCODigital
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister

Statistics

View Usage Statistics

De Interés

Archivo Delegado/AutoarchivoAyudaPolíticas de Helvia

Compartir


DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
© Biblioteca Universidad de Córdoba
Biblioteca  UCODigital