• español
    • English
  • English 
    • español
    • English
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • Producción Científica
  • Artículos, capítulos, libros...UCO
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Producción Científica
  • Artículos, capítulos, libros...UCO
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Demandas de la Formación del Profesorado. El desarrollo de la educación inclusiva en la Educación Secundaria Obligatoria

Requests from the Teacher training. The Develop of the Inclusive Education in the High Schools

Thumbnail
View/Open
llorent10.pdf (182.6Kb)
Author
Llorent García, Vicente J.
López-Azuaga, Rafael
Publisher
Asociación Universitaria de Formación del Profesorado
Date
2012
Subject
Necesidades educativas especiales
Formación del profesorado
Inclusión
Educación Secundaria Obligatoria
Special educational needs
Teacher training
Inclusion
High School
METS:
Mostrar el registro METS
PREMIS:
Mostrar el registro PREMIS
Metadata
Show full item record
Abstract
Durante los últimos años, la escolarización de alumnos que presentan necesidades específicas de apoyo educativo (NEAE) en centros ordinarios se hace más evidente. Nosotros defendemos el sistema de educación inclusiva, donde la participación de toda la comunidad, incluyendo el profesorado, es fundamental. Hemos realizado un estudio de caso para diagnosticar las ayudas y necesidades formativas que presenta el profesorado para poder desarrollar una educación inclusiva. Entre los principales resultados, hemos obtenido que la formación pedagógica inicial ha sido escasa, y que por ello el profesorado prefiere el sistema de integración educativa frente al de inclusión
 
For the last years, the schooling of students with specific needs of educational support in ordinary schools is very obvious. We defend the system of inclusive education, where the participation from the every members of the educational community, even the teachers, is essential. We have made a case study to diagnose the helps and training needs from the teachers to can develop a inclusive education. Between the main results, we have obtained that the initial teacher training has been short, and consequently the teachers prefer the system of educative integration opposite the educative inclusion
 
URI
http://hdl.handle.net/10396/15001
Fuente
Revista Electrónica Interuniversitaria de Formación del Profesorado 15 (3), 27–34 (2012)
Versión del Editor
http://www.aufop.com/aufop/revistas/arta/digital/169/1730
Collections
  • DEduc-Artículos, capítulos, libros...
  • Artículos, capítulos, libros...UCO

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
© Biblioteca Universidad de Córdoba
Biblioteca  UCODigital
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister

Statistics

View Usage Statistics

De Interés

Archivo Delegado/AutoarchivoAyudaPolíticas de Helvia

Compartir


DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
© Biblioteca Universidad de Córdoba
Biblioteca  UCODigital