• español
    • English
  • English 
    • español
    • English
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • Revistas de la UCO
  • Edmetic: Revista de Educación Mediática y TIC
  • Edmetic. Vol. 06, n. 02 (2017)
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Revistas de la UCO
  • Edmetic: Revista de Educación Mediática y TIC
  • Edmetic. Vol. 06, n. 02 (2017)
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

La competencia TIC en el nuevo currículo peruano desde la perspectiva de la educación mediática

ICT competence in the new Peruvian curriculum from the Media Education perspective

Thumbnail
View/Open
Edmetic_vol_6_n_2_9.pdf (400.4Kb)
Author
Mateus, Julio César
Suárez-Guerrero, Cristóbal
Publisher
Universidad de Córdoba, UCOPress
Date
2017
Subject
Competencia digital
Educación mediática
TIC
Perú
Digital competence
Media education
ICT
Peru
METS:
Mostrar el registro METS
PREMIS:
Mostrar el registro PREMIS
Metadata
Show full item record
Abstract
El 2017 empieza a implementarse en el Perú un nuevo currículo para la edu-cación obligatoria. Entre otras novedades, esta norma desarrolla una com-petencia específica sobre las Tecnologías de la Información y la Comunica-ción (TIC). Para abrir el debate e introducir otros marcos de referencia que enriquezcan el análisis, este artículopresenta y analiza la denominada com-petencia TIC desde la perspectiva de la educación mediática. Concluimos que, aunque no se enuncie una competencia mediáticacomo tal, algunas de sus propuestas conceptuales están presentes de forma diseminada, lo que presenta una oportunidad para el desarrolloinicialde la educación me-diática en el contexto peruano.
 
In 2017, a new national curriculum for compulsory education will beimplemen-ted in Peru. Among other changes, this documentdevelops a specific com-petence on Information and Communication Technologies (ICT). To contribu-te tothedebateand introduce other frames of reference that enrich the analysis, this paperpresents and analyzes the so-called ICT competence from the perspective of media education. In conclusion,media competence-doesnot appearas such, however, some of its conceptual proposals are pre-sent throughout the curriculum, which opensan opportunity for the initial de-velopment of media education in the Peruvian context.
 
URI
http://hdl.handle.net/10396/15404
Fuente
Edmetic 6(2), 129-147 (2017)
Versión del Editor
http://www.uco.es/ucopress/ojs/index.php/edmetic/index
Collections
  • Edmetic. Vol. 06, n. 02 (2017)

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
© Biblioteca Universidad de Córdoba
Biblioteca  UCODigital
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister

Statistics

View Usage Statistics

De Interés

Archivo Delegado/AutoarchivoAyudaPolíticas de Helvia

Compartir


DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
© Biblioteca Universidad de Córdoba
Biblioteca  UCODigital