• español
    • English
  • English 
    • español
    • English
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • Revistas de la UCO
  • Edmetic: Revista de Educación Mediática y TIC
  • Edmetic. Vol. 07, n. 02 (2018)
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Revistas de la UCO
  • Edmetic: Revista de Educación Mediática y TIC
  • Edmetic. Vol. 07, n. 02 (2018)
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Indagando en las experiencias del profesorado para incorporar los exergames en las aulas de Educación Física

Inquiring in the teachers experiences to incorporate exergames in the Physical Education classrooms

Thumbnail
View/Open
edmetic_vol_7_n_2_3.pdf (431.5Kb)
Author
Conde Cortabitarte, Igor
Rodríguez-Hoyos, Carlos
Publisher
Universidad de Córdoba, UCOPress
Date
2018
Subject
Videojuegos
Videojuegos activos
Exergames
Educación Física
Educación Primaria
Video games
Active video games
Physical education
Primary education
METS:
Mostrar el registro METS
PREMIS:
Mostrar el registro PREMIS
Metadata
Show full item record
Abstract
En esta comunicación se presentan los resultados parciales de una investigación orientada a conocer las percepciones de los docentes de Educación Física sobre la incorporación de exergames en las aulas. Más concretamente, el objetivo básico de este trabajo es conocer sus experiencias previas como jugadores y cómo eso puede estar influyendo en la utilización que hacen de estas herramientas. Desde una perspectiva metodológica, el trabajo se asienta en el paradigma cualitativo. Los resultados sugieren que los docentes entrevistados reconocen haber sido usuarios de videojuegos y que esas experiencias podrían influir positivamente en su integración en las aulas.
 
This paper presents the partial results of an investigation aimed at understanding the perceptions of Physical Education teachers about the incorporation of exergames in classrooms. More specifically, the basic aim of this work is to know their previous experiences as players and how that may be influencing their use of these tools. From a methodological perspective, the work is based on the qualitative paradigm. The results suggest that the teachers interviewed recognize that they were video game users and that these experiences could positively influence their integration into the classroom.
 
URI
http://hdl.handle.net/10396/17186
Fuente
Edmetic 7(2), 1-17 (2018)
Versión del Editor
http://www.uco.es/ucopress/ojs/index.php/edmetic/index
Collections
  • Edmetic. Vol. 07, n. 02 (2018)

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
© Biblioteca Universidad de Córdoba
Biblioteca  UCODigital
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister

Statistics

View Usage Statistics

De Interés

Archivo Delegado/AutoarchivoAyudaPolíticas de Helvia

Compartir


DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
© Biblioteca Universidad de Córdoba
Biblioteca  UCODigital