• español
    • English
  • English 
    • español
    • English
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • Revistas de la UCO
  • Çédille. Revista de Estudios Franceses
  • Çédille. Vol. 05 (2009)
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Revistas de la UCO
  • Çédille. Revista de Estudios Franceses
  • Çédille. Vol. 05 (2009)
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

La Fausse Suivante, ou la dynamique du triangle

Thumbnail
View/Open
cedille_5_15.pdf (254.9Kb)
Author
Ramos Gómez, Mª Teresa
Publisher
UCOPress
Date
2009
Subject
Marivaux, Pierre Carlet de Chamblain de, 1688-1763
Fausse Suivante
Dramaturgia
Triángulo
Máscara
Moralidad
Dramaturgy
Triangle
Mask
Morality
METS:
Mostrar el registro METS
PREMIS:
Mostrar el registro PREMIS
Metadata
Show full item record
Abstract
La dramaturgia de la comedia de Marivaux La Fausse Suivante trenza las relaciones de los personajes en una geometría triangular, cambiante por las máscaras que ocultan su verdad. El eje del sistema de triángulos inestables es la triple identidad de la protagonista, que le permite invertir su posición inicial de víctima codiciada, para dirigir la acción de los demás personajes, crear las pruebas que muestren sus artimañas e impartir a todos su lección moral. La comedia, con su itinerario de pruebas psicológicas y teatro en el teatro, es plenamente representativa de las características teatrales de Marivaux, que combina la comicidad con la llamada a humanizar las relaciones interpersonales.
 
The dramaturgy of Marivaux’s comedy La Fausse Suivante weaves the relationships of its characters into a triangular shape. It is a changing inter-action due to the presence of masks hiding their truth. This system of unstable triangles’ axis is the triple identity of the comedy’s main character, allowing her to change her initial position of coveted victim, into leading the action of the rest of the characters, creating the evidence that unveils their artifices and teaches everyone a moral lesson. This comedy, with its path of psychological tests and theatre within theatre, fully represents the theatrical features of Marivaux, which combine humour with issuing an appeal for humanized interpersonal relations.
 
URI
http://hdl.handle.net/10396/17348
Fuente
Çédille 5, 283-303 (2009)
Versión del Editor
http://www.uco.es/ucopress/ojs/index.php/ced
Collections
  • Çédille. Vol. 05 (2009)

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
© Biblioteca Universidad de Córdoba
Biblioteca  UCODigital
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister

Statistics

View Usage Statistics

De Interés

Archivo Delegado/AutoarchivoAyudaPolíticas de Helvia

Compartir


DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
© Biblioteca Universidad de Córdoba
Biblioteca  UCODigital