• español
    • English
  • English 
    • español
    • English
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • Revistas de la UCO
  • International Journal for 21st Century Education
  • IJ21CE. Vol. 01 N. 01 (2014)
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Revistas de la UCO
  • International Journal for 21st Century Education
  • IJ21CE. Vol. 01 N. 01 (2014)
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

International student-teacher mobility: a tool for developing student-teacher professional posture

Movilidad internacional de los futuros-maestros: una herramienta para desarrollar una actitud profesional

Thumbnail
View/Open
ij21ce_1_5.pdf (376.1Kb)
Author
Stunell, Karen
Publisher
Universidad de Córdoba, UCOPress
Date
2014
Subject
Teacher education
Student mobility
Professional identity
Heterogeneous classroom
Formación docente
Movilidad de los estudiantes
Identidad profesional
Aula heterogénea
METS:
Mostrar el registro METS
PREMIS:
Mostrar el registro PREMIS
Metadata
Show full item record
Abstract
In contemporary Europe international student mobility has become relatively common and the idea that spending time studying abroad is advantageous is now widely accepted. Through analysis of student-teacher responses to a questionnaire completed at the end of an Erasmus Intensive Programme, this paper examines the extent to which participation in a period of student mobility could help student-teachers to develop four key actions of teacher professional posture: critical self-reflection, participation in professional networks, turning to theory and distancing. The conclusions suggest that the period of student mobility made a positive contribution to the development of teacher professional posture amongst the participants. However, this study does not reveal the extent to which similar transformative processes could be triggered simply by engaging in collaborative group work with student-teachers working within other education systems without leaving the country of origin.
 
En la Europa actual, la movilidad estudiantil internacional se ha vuelto relativamente común y la idea de que pasar tiempo estudiando en el extranjero es una ventaja está ahora ampliamente aceptada. A través del análisis de las respuestas de los estudiantes y maestros a un cuestionario completado al final de un Erasmus Intensive Programme, este trabajo examina la medida en que la participación en un período de movilidad de los estudiantes podría ayudar a los futuros maestros a desarrollar cuatro medidas clave del maestro en su desarrollo profesional: la auto-reflexión crítica, la participación en redes profesionales, la vuelta a la teoría y el distanciamiento. Las conclusiones sugieren que el período de movilidad de los estudiantes contribuye de forma positiva al desarrollo de la postura profesional entre los participantes. Sin embargo, este estudio no revela el grado en que los procesos de transformación similares podrían activarse simplemente mediante la participación en grupo de trabajo colaborativo con los estudiantes-maestros que trabajan en otros sistemas educativos sin salir del país de origen.
 
URI
http://hdl.handle.net/10396/17475
Fuente
International Journal for 21st Century Education 1(1), 57-67 (2014)
Versión del Editor
http://www.uco.es/ucopress/ojs/index.php/ij21ce/index
Collections
  • IJ21CE. Vol. 01 N. 01 (2014)

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
© Biblioteca Universidad de Córdoba
Biblioteca  UCODigital
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister

Statistics

View Usage Statistics

De Interés

Archivo Delegado/AutoarchivoAyudaPolíticas de Helvia

Compartir


DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
© Biblioteca Universidad de Córdoba
Biblioteca  UCODigital