Show simple item record

dc.contributor.authorMohammadi, Seyed Mohammad
dc.contributor.authorAfshar, Nasrollah Bayat
dc.date.accessioned2018-11-22T12:27:06Z
dc.date.available2018-11-22T12:27:06Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.issn2444-3921
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10396/17522
dc.description.abstractReading has been and is a demanding task for foreign language learners. Correspondingly, vocabulary knowledge plays an extremely vital role in foreign language learning and numerous researchers have investigated the correlation between vocabulary knowledge and reading comprehension. However, research on breadth and depth of EFL learners’ vocabulary knowledge and their mutual interactions is inadequate. Accordingly, the present paper intends to review the relationships between EFL students’ vocabulary knowledge and reading comprehension and analyze whether breadth and depth of vocabulary knowledge are correlated to each other. Having reviewed numerous studies in this regard, it was found that whereas both breadth and depth vocabulary knowledge have vital roles in EFL learners' reading comprehension performance, depth of vocabulary knowledge plays a more significant role. It was also found that depth and breadth of vocabulary knowledge are positively correlated, that is, those learners who had large vocabulary size will have a deeper knowledge of the words, too.es_ES
dc.description.abstractLa lectura ha sido y es una tarea demandada para los aprendices de segundas lenguas. Igualmente, el aprendizaje de vocabulario juega un papel vital en el aprendizaje de una lengua extranjera y numerosos investigadores han establecido la correlación entre conocimiento del vocabulario y la comprensión lectora. Sin embargo, la investigación sobre la amplitud y la profundidad en el conocimiento del vocabulario de aprendices de inglés como lengua extranjera (EFL – English as a Foreign Language) y sus interacciones mutuas es inadecuada. De manera similar, este artículo intenta revisar las relaciones entre el conocimiento del vocabulario de alumnado EFL y su comprensión lectora, así como analizar si la amplitud y la profundidad de dicho conocimiento de vocabulario están correlacionadas. Habiendo revisado numerosos estudios al respecto, encontramos que al tiempo que la profundidad y la amplitud en el conocimiento del vocabulario tienen papeles esenciales en la comprensión lectora de los aprendices EFL, la profundidad juega un papel más esencial, si cabe. También encontramos que la profundidad y la amplitud en el conocimiento del vocabulario están correlacionadas de manera positiva, es decir, aquel alumnado que mostraba un amplio conocimiento en el número de palabras, también mostraba un conocimiento más profundo de esas palabras.es_ES
dc.format.mimetypeapplication/pdfes_ES
dc.language.isoenges_ES
dc.publisherUniversidad de Córdoba, UCOPresses_ES
dc.rightshttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/es_ES
dc.sourceInternational Journal for 21st Century Education 3(2), 5-14 (2016)es_ES
dc.subjectReading performancees_ES
dc.subjectDepth of vocabulary knowledgees_ES
dc.subjectBreadth of vocabulary knowledgees_ES
dc.subjectActuación lectoraes_ES
dc.subjectProfundidad léxicaes_ES
dc.subjectAmplitud léxicaes_ES
dc.titleVocabulary knowledge learning and reading comprehension performance: which one is superior - breadth or depth?es_ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlees_ES
dc.relation.publisherversionhttp://www.uco.es/ucopress/ojs/index.php/ij21ce/indexes_ES
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses_ES


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record