• español
    • English
  • English 
    • español
    • English
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • Revistas de la UCO
  • International Journal for 21st Century Education
  • IJ21CE. Vol. 03 N. 02 (2016)
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Revistas de la UCO
  • International Journal for 21st Century Education
  • IJ21CE. Vol. 03 N. 02 (2016)
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Fostering LMD english language learners’ skills and competencies as a way to face new challenges in education

Thumbnail
View/Open
ij21ce_3_2_6.pdf (136.7Kb)
Author
Kies, Mohamed
Publisher
Universidad de Córdoba, UCOPress
Date
2016
Subject
Language learning
21st century skills
Competencies
Algerian LMD System (License Master Doctorate)
Competencias del siglo XXI para el aprendizaje de idiomas
Sistemas argelinos LMD (License Master Doctorate)
METS:
Mostrar el registro METS
PREMIS:
Mostrar el registro PREMIS
Metadata
Show full item record
Abstract
There is a growing debate at present time on the necessity and importance of incorporating what is often referred to as Twenty First Century Skills and Competencies that are attitudes and abilities required to be developed in different learning situations. Indeed, they are necessary requirements for future employability and are seen as essential components completing and reinforcing traditional basic academic skills. For example, planning and objectives-setting, collaborating and communicating, persistence, flexibility and initiative-taking, would help to make students successful academically, in their future professional orientations, and even socially. Fostering skills and competencies would undoubtedly contribute to making our students handle and deal with knowledge in a more effective, reflective and productive manner.
 
Asistimos hoy día a un un debate creciente sobre la necesidad e importancia de incorporar lo que frecuentemente denominamos Habilidades y Competencias del Siglo Veintiuno, que son aptitudes y habilidades cuyo desarrollo se requiere en diferentes situaciones de aprendizaje. Desde luego, son requisitos necesarios para la empleabilidad y se contemplan como componentes esenciales que completan y refuerzan habilidades académicas básicas y tradicionales. Por ejemplo, la planificación y el establecimiento de objetivos la colaboración y la comunicación, la persistencia, la flexibilidad y la toma de iniciativas contribuirían al éxito académico del alumnado, en sus orientaciones profesionales e, incluso, socialmente. Fomentar las habilidades y las competencias, sin duda, contribuiría a hacer que nuestro alumnado manejase el conocimiento de una manera más efectiva, reflexiva y productiva.
 
URI
http://hdl.handle.net/10396/17528
Fuente
International Journal for 21st Century Education 3(2), 61-68 (2016)
Versión del Editor
http://www.uco.es/ucopress/ojs/index.php/ij21ce/index
Collections
  • IJ21CE. Vol. 03 N. 02 (2016)

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
© Biblioteca Universidad de Córdoba
Biblioteca  UCODigital
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister

Statistics

View Usage Statistics

De Interés

Archivo Delegado/AutoarchivoAyudaPolíticas de Helvia

Compartir


DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
© Biblioteca Universidad de Córdoba
Biblioteca  UCODigital