• español
    • English
  • English 
    • español
    • English
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • Revistas de la UCO
  • International Journal for 21st Century Education
  • IJ21CE. Vol. 03 N. 02 (2016)
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Revistas de la UCO
  • International Journal for 21st Century Education
  • IJ21CE. Vol. 03 N. 02 (2016)
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

The relationship between the use of speaking strategies and performance on IELTS speaking test: a study on Chinese college students

Thumbnail
View/Open
ij21ce_3_2_7.pdf (682.9Kb)
Author
Xu, Jin
Publisher
Universidad de Córdoba, UCOPress
Date
2016
Subject
Speaking strategies
IELTS speaking test performance
Correlation
Estrategias para la expresión oral
Rendimiento de la prueba de expresión oral de los exámenes IELTS
Correlación
METS:
Mostrar el registro METS
PREMIS:
Mostrar el registro PREMIS
Metadata
Show full item record
Abstract
By now, a host of achievements have been made on studies on the relationship between language learning strategies and language proficiency. The relationship between the use of speaking strategies and performance on oral English test, however, is hardly explored, especially within a Chinese context. The research aims to explore such a relationship between the application speaking strategies and IELTS speaking test performance, thereby improving oral English performance through appropriate strategy choosing and training. 93 Chinese postgraduate students who have taken IELTS at their undergraduate years answered a questionnaire regarding their use of speaking strategies, and the data are analyzed with IBM SPSS Version 22, which specifically involve a correlation analysis, regression analysis and ANOVA. The major findings are as follows: (1). The overall use of speaking strategies is at a medium frequency range; and participants are found to use compensation speaking strategy most frequently while cognitive speaking strategy is the least frequently used one. (2). IELTS speaking test performance is positively correlated with the use of all six types of speaking strategies.
 
Hasta la fecha, se ha alcanzado una serie de logros en los estudios sobre la relación entre las estrategias de aprendizaje de idiomas y la competencia lingüística. Sin embargo, son limitados los estudios acerca de la relación entre el uso de estrategias de expresión oral y el rendimiento en exámenes de expresión oral en lengua inglesa, especialmente en un contexto chino. Esta investigación tiene como objetivo explorar dicha relación entre la aplicación de estrategias de expresión oral y el rendimiento en las pruebas de expresión oral de los exámenes IELTS, mejorando así el rendimiento en inglés oral mediante la elección y formación en la estrategia más adecuada en cada caso. 93 estudiantes chinos de postgrado que han realizado el examen IELTS durante su formación universitaria respondieron a un cuestionario sobre su uso de las estrategias de expresión oral, y los datos se analizaron con el software IBM SPSS Version 22, que aborda específicamente los análisis de correlación, regresión y ANOVA. Los principales resultados muestran lo siguiente: (1) El uso general de las estrategias de expresión oral se encuentra en un rango de frecuencia media, y la estrategia de expresión oral más usada es la compensación, mientras que la menos utilizada es la cognitiva. (2) El rendimiento en la prueba de expresión oral de los exámenes IELTS está positivamente correlacionado con el uso de los seis tipos de estrategias de expresión oral.
 
URI
http://hdl.handle.net/10396/17529
Fuente
International Journal for 21st Century Education 3(2), 69-96 (2016)
Versión del Editor
http://www.uco.es/ucopress/ojs/index.php/ij21ce/index
Collections
  • IJ21CE. Vol. 03 N. 02 (2016)

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
© Biblioteca Universidad de Córdoba
Biblioteca  UCODigital
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister

Statistics

View Usage Statistics

De Interés

Archivo Delegado/AutoarchivoAyudaPolíticas de Helvia

Compartir


DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
© Biblioteca Universidad de Córdoba
Biblioteca  UCODigital