• español
    • English
  • English 
    • español
    • English
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • Producción Científica
  • Artículos, capítulos, libros...UCO
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Producción Científica
  • Artículos, capítulos, libros...UCO
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Valoración por los estudiantes de la licenciatura en psicopedagogía, de una experiencia innovadora basada en estrategias de aprendizaje colaborativo y el uso del Courselab

Thumbnail
View/Open
8820-31897-1-PB.pdf (227.3Kb)
Author
Serrano Rodríguez, Rocío
Muñoz González, Juan Manuel
López Cobo, Isabel
Publisher
Universidad de Salamanca
Date
2012
Subject
TIC
Aprendizaje cooperativo
Innovación
Courselab
Estrategias de aprendizaje
ICT
Collaborative learning
Innovation
Learning strategies
METS:
Mostrar el registro METS
PREMIS:
Mostrar el registro PREMIS
Metadata
Show full item record
Abstract
Resumen: Una sociedad en constante cambio tecnológico exige profesionales de la enseñanza en formación continua. Entre las principales competencias docentes que debe adquirir actualmente el profesorado, durante el proceso de formación inicial, podemos destacar el uso educativo de las Tecnologías de la Información y la Comunicación (TIC) y el trabajo en equipo. A través de esta experiencia de innovación centrada en el desarrollo de una dinámica de trabajo fundamentada en el aprendizaje cooperativo y la utilización del programa Courselab, se exigen al alumnado ciertas destrezas específicas en el dominio tanto del PC en su conjunto como de
 
Among the main teaching skills that teachers must currently acquire during process of initial training, we emphasize the educational use of Information and Communication Technologies (in Spanish its acronym is TIC) and teamwork. Through this innovation experience focused on developing a workflow based on cooperative learning using CourseLab application, specific student skills are required in PC use, navigation through Internet and ability for teamwork and problem resolution. Definitely, we pretend to complete training of future teachers in ICT environments, so they could perform teaching / learning processes in order to match students interests and motivations, and may contribute to improvement of school success. Results of this study indicate that training teachers demand the use of similar tools to motivate themselves and adapt to teaching and learning processes. We conclude with a positive assessment of both experience and development of the subject.
 
URI
http://hdl.handle.net/10396/17706
Fuente
TESI, 13(1), 437-458 (2012)
Versión del Editor
http://campus.usal.es/~revistas_trabajo/index.php/revistatesi/article/view/8820/9024
Collections
  • DEduc-Artículos, capítulos...
  • Artículos, capítulos, libros...UCO

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
© Biblioteca Universidad de Córdoba
Biblioteca  UCODigital
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister

Statistics

View Usage Statistics

De Interés

Archivo Delegado/AutoarchivoAyudaPolíticas de Helvia

Compartir


DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
© Biblioteca Universidad de Córdoba
Biblioteca  UCODigital