• español
    • English
  • English 
    • español
    • English
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • Producción Científica
  • Artículos, capítulos, libros...UCO
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Producción Científica
  • Artículos, capítulos, libros...UCO
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Implicación del alumnado en el proceso de aprender a pensar

Learners’ involvement in the learning to think process

Thumbnail
View/Open
1291993123.pdf (303.3Kb)
Author
Muñoz González, Juan Manuel
Ontoria Peña, Antonio
Publisher
AUFOP
Date
2010
Subject
Estrategia de aprendizaje
Estilo cognitivo
Proceso cognitivo
Aprendizaje visual
Learning Strategy
Cognitive style
Cognitive process
Visual learning
METS:
Mostrar el registro METS
PREMIS:
Mostrar el registro PREMIS
Metadata
Show full item record
Abstract
En el trabajo planteamos los mapas mentales como una técnica que potencia la capacidad de aprender a aprender y aprender a pensar del alumnado de magisterio dentro de un aprendizaje holístico o aprendizaje con todo el cerebro. El trabajo queda estructurado, en primer lugar, con un marco teórico en el que se clarifica conceptualmente la técnica del Mapa Mental. A continuación, presentamos el desarrollo del proceso de investigación desde la intencionalidad a la recogida de datos y su tratamiento con el programa Atlas.ti , para obtener los resultados tanto descriptivos como interpretativos, expuestos en tablas de frecuencia y en redes relacionales, por medio de un análisis cualitativo
 
In this article we establish mind maps as a technique that boosts the “Learning to learn” and “Learning to think” abilities of undergraduate Teacher Training students within a holistic learning or whole brain learning process. Firstly, a theoretical framework is proposed which conceptually clarifies the Mind Map technique. Next, we present the research process covering the aims and the steps in data compilation and processing. Data were processed with Atlas.ti software to obtain descriptive and interpretative results, which are shown in frequency tables and in relational networks as a result of a qualitative analysis of the findings
 
URI
http://hdl.handle.net/10396/17708
Fuente
Revista Electrónica Interuniversitaria de Formación del Profesorado, 13 (4), 191–199 (2010)
Collections
  • DEduc-Artículos, capítulos...
  • Artículos, capítulos, libros...UCO

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
© Biblioteca Universidad de Córdoba
Biblioteca  UCODigital
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister

Statistics

View Usage Statistics

De Interés

Archivo Delegado/AutoarchivoAyudaPolíticas de Helvia

Compartir


DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
© Biblioteca Universidad de Córdoba
Biblioteca  UCODigital