La comunicación como método jurídico. Hermenéutica y analítica en la Teoría comunicacional del Derecho
Communication as a juridical method. Hermeneutics and analytics in the communicational Theory of Law

View/ Open
Author
Porta, Antonio María La
Director/es
Medina Morales, DiegoAnzalone, Angelo
Publisher
Universidad de Córdoba, UCOPressDate
2019Subject
Teoría comunicacional del DerechoComunicación jurídica
Documentos jurídicos
Ámbito jurídico
Método comunicacional
Método hermenéutico-analítico
METS:
Mostrar el registro METSPREMIS:
Mostrar el registro PREMISMetadata
Show full item recordAbstract
The existence of Law depends also on legal communication, a good method can rationalize and facilitate the processes of communication, in other words, the understanding of the meaning and the structural and conceptual interpretation of the legal message. This is the objective of the analytical hermeneutic method as a communicational method, this is one of the objectives of the TCD, to provide the jurist with tools, to provide a theoretical and methodological framework useful for his work, both scientific and practical. The fundamental purpose throughout this research work has been to show how in the same paradigm of communication methodical models are given that, if applied in the development of the juridical phenomenon, can allow us a more rational juridical communication. "Communication as a juridical method" is therefore a mere constructive proposal, the purpose of which is a beneficial use for all those who operate with the law: jurists and not jurists.
Collections
Related items
Showing items related by title, author, creator and subject.
-
Análisis de las estrategias persuasivas de las marcas comerciales en la publicidad gráfica. Repercusión en los conceptos y valores de los escolares del ciclo superior en la enseñanza primaria
Moreno Díaz, Rafael (Universidad de Córdoba, Servicio de Publicaciones, 2013)La publicidad, nacida en su origen como un medio para dar a conocer los productos que deseaban venderse, es uno de los mecanismos de transmisión de información más poderosos de nuestra sociedad. En este sentido, a lo largo ... -
Utilización del Lenguaje en la Comunicación Infantil
Velasco Moreno, Mª Isabel (Universidad de Córdoba, Servicio de Publicaciones, 1998) -
La comunicación cultural y los públicos del teatro
Logroño Tormo, Mª Teresa; Llopis-Goig, Ramón (Asociación de Estudios de Ciencias Sociales y Humanidades, 2017)Durante los últimos años, el público ha pasado a estar en el centro de la estrategia de las entidades culturales. Cada vez es más necesario conocer sus hábitos, deseos y necesidades para ofrecer productos que resulten ...