• español
    • English
  • English 
    • español
    • English
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • Revistas de la UCO
  • ED.UCO: revista de investigación educativa
  • ED.UCO. N. 01 (2004)
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Revistas de la UCO
  • ED.UCO: revista de investigación educativa
  • ED.UCO. N. 01 (2004)
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Un currículum integrado e integrador. La educación cívica, jurídica y social en los liceos franceses de enseñanza profesional

Thumbnail
View/Open
ED.UCO 1.10.pdf (2.241Mb)
Author
Llorent García, Vicente J.
Publisher
Universidad de Córdoba, Servicio de Publicaciones
Date
2004
Subject
Enseñanza media
Formación Profesional
Currículum
Educación cívica, jurídica y social
Francia
Liceo de Eneseñanza Profesional
Organización
Evaluación
Vocational education
Curriculum
Citizen, juridical and social education
France
College of vocational education
Organization and assessment
METS:
Mostrar el registro METS
PREMIS:
Mostrar el registro PREMIS
Metadata
Show full item record
Abstract
La educación cívica en los centros escolares intenta dar respuesta no sólo a las exigencias del mercado, cada vez más tendente a valorar el respeto, la responsabilidad, el trabajo en equipo, la iniciativa propia, la autonomía ... sino también a los requerimientos que surgen desde las propias políticas sociales básicas de la Unión Europea. La educación cívica, jurídico y social trata de favorecer la construcción de un ciudadano libre y, sobre todo, autónomo; capaz de desenvolverse en el mundo laboral, completando la formación de las titulaciones de los Liceos de Enseñanza Profesional.
 
The citizen education in the educative centres tries to response not only to the requirements of the market, increasingly lending to value the respect, the responsibility, lhe initiative, the autonomy ... but also to the requirements that arise from the own social basic political ones of the European Union. The citizen, jurídical and social education tries to favour the construction of a free citizen and, especially, autonomous; capable of developing in the labour world, completing the training of the qualifications of the College of Vocational Education.
 
URI
http://hdl.handle.net/10396/19531
Fuente
ED.UCO (1), 156-166 (2004)
Collections
  • DEduc-Artículos, capítulos...
  • Artículos, capítulos, libros...UCO
  • ED.UCO. N. 01 (2004)

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
© Biblioteca Universidad de Córdoba
Biblioteca  UCODigital
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister

Statistics

View Usage Statistics

De Interés

Archivo Delegado/AutoarchivoAyudaPolíticas de Helvia

Compartir


DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
© Biblioteca Universidad de Córdoba
Biblioteca  UCODigital