• español
    • English
  • English 
    • español
    • English
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • Revistas de la UCO
  • Docencia y Derecho
  • Docencia y Derecho. N. 15 (2020)
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Revistas de la UCO
  • Docencia y Derecho
  • Docencia y Derecho. N. 15 (2020)
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Twitter: una herramienta auxiliar en la docencia del Derecho Constitucional

Twitter: an auxiliary tool in the teaching of Constitutional Law

Thumbnail
View/Open
docencia_y_derecho_15_3.pdf (342.5Kb)
Author
López Rubio, Daniel
Publisher
UCOPress
Date
2020
Subject
Twitter
Innovación docente
Derecho Constitucional
Redes sociales
Teaching innovation
Constitutional Law
Social networks
METS:
Mostrar el registro METS
PREMIS:
Mostrar el registro PREMIS
Metadata
Show full item record
Abstract
Twitter es una red de microblogging surgida en 2006 y que emplean a diario millones de personas. En los últimos tiempos se ha convertido en un sistema de comunicación sin cuya consideración es imposible explicar la realidad de muchos procesos políticos. Desde esta perspectiva, el trabajo analiza las bondades que puede ofrecer el empleo de esta herramienta como mecanismo auxiliar en la docencia del Derecho Constitucional. Muchas instituciones públicas, así como el grueso de autoridades y líderes políticos, cuentan con un perfil en Twitter desde el que ofrecen información diversa. Así, en una disciplina como el Derecho Constitucional, centrada en el estudio de la organización y funcionamiento de los poderes públicos e instituciones nucleares del Estado, la importancia política de esta red social puede convertirla en un ámbito idóneo para la mejor ilustración de sus aspectos prácticos.
 
Twitter is a microblogging platform launched in 2006 and used by millions of people every day. It has become, recently, a communication system without which it is impossible to explain lots of political processes. From this perspective, this paper analyses the advantages that this tool may offer as an auxiliary method when it comes to teaching Constitutional Law. A lot of public institutions, as well as both official authorities and political leaders, have a Twitter profile to publish a wide range of information. Considering that Constitutional Law studies the organisation and functioning of public authorities and essential State institutions, the political importance of this social network makes it an excellent environment to better show the practical aspects of Constitutional Law.
 
URI
http://hdl.handle.net/10396/19985
Fuente
Docencia y Derecho 15, 32-45 (2020)
Versión del Editor
https://journals.uco.es/dyd/issue/archive
Collections
  • Docencia y Derecho. N. 15 (2020)

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
© Biblioteca Universidad de Córdoba
Biblioteca  UCODigital
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister

Statistics

View Usage Statistics

De Interés

Archivo Delegado/AutoarchivoAyudaPolíticas de Helvia

Compartir


DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
© Biblioteca Universidad de Córdoba
Biblioteca  UCODigital