• español
    • English
  • English 
    • español
    • English
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • Revistas de la UCO
  • Edmetic: Revista de Educación Mediática y TIC
  • Edmetic. Vol. 09, n. 02 (2020)
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Revistas de la UCO
  • Edmetic: Revista de Educación Mediática y TIC
  • Edmetic. Vol. 09, n. 02 (2020)
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

La docencia 4.0: Diferencias prospectivas según género

Education 4.0: Prospective differences according to gender

Thumbnail
View/Open
edmetic_09_02_08.pdf (536.0Kb)
Author
Novoa Castillo, Pedro Félix
Sánchez-Aguirre, Flor de María
Publisher
UCOPress
Date
2020
Subject
Competencia digital
TIC
Aprendizaje ubicuo
Estereotipos de género
Digital competence
ICT
Ubiquitous learning
Gender stereotypes
METS:
Mostrar el registro METS
PREMIS:
Mostrar el registro PREMIS
Metadata
Show full item record
Abstract
El propósito del estudio fue determinar si existían diferencias en la Docencia 4.0 según género en estudiantes de la Facultad de Educación de la UNMSM. Procedimiento: Se empleó un diseño descriptivo comparativo de corte transversal. Participantes: Se tomó una muestra de 94 estudiantes (45 hombres y 49 mujeres); cuyas edades oscilaron entre los 17 a 25 años. La variable estudiada fue la Docencia 4.0, entendida como la suma de competencias digitales que proyectivamente tendría que tener todo docente en el futuro. Resultados: Se encontró que no existen diferencias significativas entre géneros. Y que tanto hombres como mujeres manifestaban bajos niveles correspondientes a competencias digitales generales, competencias digitales pedagógicas y competencias digitales del aprendizaje ubicuo (Z>-1,96., p>.05).
 
The purpose of the study was to determine if there were differences in Education 4. 0 according to gender in students of the Faculty of Education of the UNMSM. Procedure: A descriptive comparative cross-sectional design was used. Participants: A sample of 94 students (45 males and 49 females) was taken; their ages ranged from 17 to 25 years. The variable studied was Education 4. 0, understood as the sum of digital competences that every teacher should have in the future. Results: No significant differences between genders were found. And that both men and women showed low levels corresponding to General digital competences, Pedagogical digital competences and Ubiquitous learning digital competences (Z>-1, 96., p>; 05).
 
URI
http://hdl.handle.net/10396/20440
Fuente
Edmetic 9(2), 137-158 (2020)
Versión del Editor
http://www.uco.es/ucopress/ojs/index.php/edmetic/index
Collections
  • Edmetic. Vol. 09, n. 02 (2020)

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
© Biblioteca Universidad de Córdoba
Biblioteca  UCODigital
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister

Statistics

View Usage Statistics

De Interés

Archivo Delegado/AutoarchivoAyudaPolíticas de Helvia

Compartir


DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
© Biblioteca Universidad de Córdoba
Biblioteca  UCODigital