• español
    • English
  • English 
    • español
    • English
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • Revistas de la UCO
  • Matemáticas, educación y sociedad
  • MES. Vol. 03, n. 03 (2020)
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Revistas de la UCO
  • Matemáticas, educación y sociedad
  • MES. Vol. 03, n. 03 (2020)
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

El uso del Kirigami como dispositivo didáctico en el aprendizaje de la Geometría

The use of Kirigami as a teaching device in learning Geometry

Thumbnail
View/Open
mes_3_3_1.pdf (875.6Kb)
Author
Pérez Duarte, Diana Carolina
Pérez Duarte, Luis Fernando
Armero Cano, Luis Enrique
Publisher
UCOPress
Date
2020
Subject
Kirigami
Geometría
Congruencia y semejanza
Visualización
Resolución de problemas
Geometry
Congruence and similarity
Visualization
Problem solving
METS:
Mostrar el registro METS
PREMIS:
Mostrar el registro PREMIS
Metadata
Show full item record
Abstract
Esta investigación tiene como propósito favorecer el desarrollo del pensamiento geométrico relacionado con los conceptos de congruencia y semejanza, haciendo uso del kirigami como herramienta didáctica. Las actividades están sustentadas a través de la técnica del kirigami, procesos de visualización con énfasis en las habilidades de visualización de Bishop (1989) y resolución de problemas, utilizando organizadores gráficos y trabajo en equipo. La secuencia didáctica está diseñada para tres sesiones, cada una de ellas con un objetivo específico que guían al estudiante a un aprendizaje autónomo. Los resultados muestran evidencias significativas acerca de la eficacia de dicha metodología.
 
The purpose of this research is to promote the development of Geometric thinking related to the concepts of congruence and similarity, using the kirigami as a didactic tool. The activities are supported through the kirigami technique, visualization processes with emphasis on Bishop's visualization skills (1989) and problem solving, using graphic organizers and teamwork. The sequence didactic is designed for three sessions, each with a specific objective that guides the student to autonomous learning. The results show significant evidence about the effectiveness of this methodology.
 
URI
http://hdl.handle.net/10396/20928
Fuente
Matemáticas, Educación y Sociedad 3(3), 1-17 (2020)
Versión del Editor
http://www.uco.es/ucopress/ojs/index.php/mes/
Collections
  • DMat-Artículos, capítulos...
  • Artículos, capítulos, libros...UCO
  • MES. Vol. 03, n. 03 (2020)

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
© Biblioteca Universidad de Córdoba
Biblioteca  UCODigital
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister

Statistics

View Usage Statistics

De Interés

Archivo Delegado/AutoarchivoAyudaPolíticas de Helvia

Compartir


DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
© Biblioteca Universidad de Córdoba
Biblioteca  UCODigital