• español
    • English
  • English 
    • español
    • English
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • Revistas de la UCO
  • Matemáticas, educación y sociedad
  • MES. Vol. 03, n. 03 (2020)
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Revistas de la UCO
  • Matemáticas, educación y sociedad
  • MES. Vol. 03, n. 03 (2020)
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Estudio de las actitudes hacia las matemáticas en los Grados en Educación Infantil y Primaria

Study of attitudes towards mathematics in the degrees in early and primary education

Thumbnail
View/Open
mes_3_3_2.pdf (267.4Kb)
Author
Pedrosa Jesús, Cristina
León-Mantero, Carmen
Cuida Gómez, María Astrid
Publisher
UCOPress
Date
2020
Subject
Actitudes hacia las matemáticas
Estudiantes universitarios
Futuros maestros
Género
Educación Infantil
Educación Primaria
Attitudes towards mathematics
University students
Pre-service teachers
Gender
Early Childhood Education
Primary Education
METS:
Mostrar el registro METS
PREMIS:
Mostrar el registro PREMIS
Metadata
Show full item record
Abstract
Los trabajos publicados en literatura de las últimas décadas revelan la importancia de las actitudes hacia las matemáticas en el estudio de la enseñanza-aprendizaje de la asignatura. En este estudio se analizan las actitudes hacia las matemáticas, a través de la escala de actitudes de Auzmendi, en estudiantes para maestro, discutiendo las posibles diferencias por género y titulación (Grados en Educación Infantil y en Educación Primaria). Aparece una actitud neutra, ligeramente positiva, siendo los hombres y los estudiantes del Grado en Educación Primaria los que manifiestan una actitud más positiva hacia las matemáticas.
 
The papers published in literature of the last decades reveal the importance of attitudes towards mathematics when we study the teaching-learning process of the subject. In this study, attitudes towards mathematics are analyzed, through the Auzmendi attitudes scale, in pre-service teachers, discussing the possible differences by gender and degree (Degrees in Early Childhood Education and Primary Education). A neutral-slightly positive attitude appears, being men and students of the Degree in Primary Education those who show a more positive attitude towards mathematics.
 
URI
http://hdl.handle.net/10396/20929
Fuente
Matemáticas, Educación y Sociedad 3(3), 18-28 (2020)
Versión del Editor
http://www.uco.es/ucopress/ojs/index.php/mes/
Collections
  • MES. Vol. 03, n. 03 (2020)

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
© Biblioteca Universidad de Córdoba
Biblioteca  UCODigital
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister

Statistics

View Usage Statistics

De Interés

Archivo Delegado/AutoarchivoAyudaPolíticas de Helvia

Compartir


DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
© Biblioteca Universidad de Córdoba
Biblioteca  UCODigital