Listar DPsi-Artículos, capítulos... por autor "91a999a2-53be-41d6-be8e-d509ee0ee5e7"
Mostrando ítems 1-8 de 8
-
Commentary: Eysenck Personality Questionnaire Revised Psychoticism Predicts Motivational-Somatic Symptoms of Depression in Breast Cancer Survivors
García-Torres, Francisco; Alós Cívico, Francisco; Pérez Dueñas, Carolina (Frontiers, 2016)The results from the present study show that the study of personality in cancer patients and survivors needs more attention, and the other results from diverse authors show that personality has a key role in relevant aspects ... -
Congreso del alumnado como herramienta para el desarrollo de habilidades competenciales en los Grados de Educación Infantil y Primaria
Antolí Cabrera, Adoración; Pérez Dueñas, Carolina; Moriana Elvira, Juan Antonio; Tabernero Urbieta, Carmen; Sánchez Raya, Araceli; Moreno, Eliana M.; Jiménez Romero, M. Salud; Castillo Mayén, Mª del Rosario; Gutiérrez Domingo, Tamara; Arriaga Díaz, María del Valle (UCOPress, 2017)De acuerdo con la literatura, uno de los objetivos fundamentales del Espacio Europeo de Educación Superior es que el alumnado debe desarrollar una serie de competencias, siendo agentes activos de su propio conocimiento, ... -
Emotional Competence in Children with Autism Spectrum Disorders and Specific Language Impairment: A Comparative Research Review
Vacas Ruiz, Julia; Antolí Cabrera, Adoración; Sánchez Raya, Araceli; Pérez Dueñas, Carolina (Division on Autism and Developmental Disabilities, 2021)Emotional competence (EC) refers to a set of skills to identify, understand, and respond to one’s own emotions and those of others. It plays a fundamental role in socialization processes, where children with autism spectrum ... -
Eye Tracking Methodology for Studying Emotional Competence in Children with Autism Spectrum Disorder (ASD) and Specific Language Impairment (SLI): a Comparative Research Review
Vacas Ruiz, Julia; Antolí Cabrera, Adoración; Sánchez Raya, Araceli; Pérez Dueñas, Carolina (Springer, 2021)Children with autism spectrum disorder (ASD) and specific language impairment (SLI) exhibit serious social-emotional difficulties from early infancy which hamper the differential diagnosis of these two conditions. This ... -
Metodología de aprendizaje cooperativo en la enseñanza universitaria. Propuesta de intervención en las titulaciones de Educación Infantil y Educación Primaria
García Cabrera, M. del Mar; Luque Salas, Bárbara; Buenestado Fernández, Mariana; Domínguez, Javier; Eslava Suanes, María Dolores; Gil del Pino, Carmen; Jiménez, Noelia; León, Carmen; Moreno, Eliana M.; Pérez Dueñas, Carolina; Reina Giménez, Amalia; Rosal, María; Vara, Alicia (UCOPress, 2018)En este artículo reflejamos un trabajo de coordinación y sistematización en torno al aprendizaje cooperativo en las aulas del primer curso de los Grados en Educación Primaria y en Educación Infantil. Hemos considerado tanto ... -
Migración diagnóstica entre Trastorno Específico del Lenguaje y Trastorno del Espectro Autista: Estudio exploratorio del impacto en los Centros de Atención Infantil Temprana
Vacas Ruiz, Julia; Antolí Cabrera, Adoración; Sánchez Raya, Araceli; Pérez Dueñas, Carolina; Cuadrado Hidalgo, Fátima (Ediciones Complutense, 2021)Trastorno específico del lenguaje (TEL) y trastorno del espectro autista (TEA) son trastornos del neurodesarrollo muy similares a edades tempranas, lo que dificulta el diagnóstico diferencial temprano. El fenómeno ‘migración ... -
Mindfulness-based stress reduction in adolescents with mental disorders: A randomised clinical trial
Díaz González, Mª Carmen; Pérez Dueñas, Carolina; Sánchez Raya, Araceli; Moriana Elvira, Juan Antonio; Sánchez Vázquez, Vicente (Colegio Oficial de Psicólogos del Principado de Asturias, 2018)Background: Currently, there is a strong movement to implement mindfulness interventions with young people. The objective of this randomised clinical trial was to assess the potential effects of a mindfulness-based stress ... -
Visual preference for social vs. non-social images in young children with autism spectrum disorders. An eye tracking study
Vacas Ruiz, Julia; Antolí Cabrera, Adoración; Sánchez Raya, Araceli; Pérez Dueñas, Carolina; Cuadrado Hidalgo, Fátima (PLoS, 2021)Autism Spectrum Disorders (ASD) are associated to social attention (SA) impairments. A gaze bias to non-social objects over faces has been proposed as an early marker of ASD. This bias may be related to the concomitant ...