• español
    • English
  • English 
    • español
    • English
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • Revistas de la UCO
  • Edmetic: Revista de Educación Mediática y TIC
  • Edmetic. Vol. 10, n. 02 (2021)
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Revistas de la UCO
  • Edmetic: Revista de Educación Mediática y TIC
  • Edmetic. Vol. 10, n. 02 (2021)
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

The role of social media in Improving teaching according to the perspective of teachers of the elementary schools in east Jerusalem

El rol de las redes sociales en la mejora de la enseñanza desde la perspectiva de los profesores de las escuelas elementales en Jerusalem este

Thumbnail
View/Open
Edmetic_10_9.pdf (432.4Kb)
Author
Nur Hamdan, Wafa
Publisher
UCOPress
Date
2021
Subject
Social nets
Pupils
Teachers
Training
Redes sociales
Estudiante
Profesores
Formación
METS:
Mostrar el registro METS
PREMIS:
Mostrar el registro PREMIS
Metadata
Show full item record
Abstract
Today, social media platforms are used in the development of the educational process, which made the specialists in the field of education consider education based on social media as one of the most important types of education, as it had a clear impact on the effectiveness of the educational process. The current research aims to explore the role of social media in improving teaching. It also tries to highlight the role of social media in improving the performance of teachers (n=150). The results of the research showed the importance of using social media to improve teachers' performance and experiences as it helps them acquire new educational skills. The results also showed the necessity to focus on the use of social media in teaching in Palestine as one of the components of effective e-learning. It also improves teachers ’performance and facilitates the educational process through Provide immediate access to information.
 
Hoy en día, las plataformas de redes sociales se utilizan en el desarrollo del proceso educativo, lo que hizo que los especialistas en el campo de la educación consideraran la educación basada en las redes sociales como uno de los tipos de educación más importantes, ya que tuvo un claro impacto en la efectividad de la educación. el proceso educativo. La investigación actual tiene como objetivo explorar el papel de las redes sociales en la mejora de la enseñanza. También trata de resaltar el papel de las redes sociales en la mejora del desempeño de los docentes (n = 150). Los resultados de la investigación mostraron la importancia de utilizar las redes sociales para mejorar el desempeño y las experiencias de los docentes, ya que les ayuda a adquirir nuevas habilidades educativas. Los resultados también mostraron la necesidad de centrarse en el uso de las redes sociales en la enseñanza en Palestina como uno de los componentes del aprendizaje electrónico eficaz. También mejora el desempeño de los docentes y facilita el proceso educativo a través de Brindar acceso inmediato a la información.
 
URI
http://hdl.handle.net/10396/24180
Fuente
Edmetic 10 (2), 202-226 (2021)
Versión del Editor
http://www.uco.es/ucopress/ojs/index.php/edmetic/index
Collections
  • Edmetic. Vol. 10, n. 02 (2021)

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
© Biblioteca Universidad de Córdoba
Biblioteca  UCODigital
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister

Statistics

View Usage Statistics

De Interés

Archivo Delegado/AutoarchivoAyudaPolíticas de Helvia

Compartir


DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
© Biblioteca Universidad de Córdoba
Biblioteca  UCODigital