• español
    • English
  • English 
    • español
    • English
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • Revistas de la UCO
  • Revista de innovación y buenas prácticas docentes
  • Revista de innovación y buenas prácticas docentes. Vol. 12, n. 01 (2023)
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Revistas de la UCO
  • Revista de innovación y buenas prácticas docentes
  • Revista de innovación y buenas prácticas docentes. Vol. 12, n. 01 (2023)
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Flipped Classroom en la enseñanza superior: ¿Influye la Rama de Formación del Alumnado en su percepción y preferencias?

Flipped Classroom in higher education: Do the students’ field of knowledge influence on their own perception and preferences?

Thumbnail
View/Open
ibod_12_1_3.pdf (418.1Kb)
Author
Salazar Ordóñez, Melania
Rodríguez Entrena, Macario
Publisher
UCOPress
Date
2023
Subject
Grados académicos
Enseñanza dirigida
Enseñanza tradicional
Ambientes virtuales
Bachelor
Learner-centred teaching
Conventional teaching
Virtual environment
METS:
Mostrar el registro METS
PREMIS:
Mostrar el registro PREMIS
Metadata
Show full item record
Abstract
El objetivo es profundizar en el conocimiento de la percepción y preferencias del alumnado de grado hacia la técnica de flipped classroom como alternativa a las clases tradicionales magistrales, pero en un entorno on-line. Además, se examinan las diferencias entre dos ramas de formación: ciencias sociales e ingeniería; manteniendo la edad y género como variables control. Así, la muestra de 133 alumnos de la Universidad de Córdoba se analizó mediante técnicas estadísticas, mostrando que con esta metodología se percibió una mayor flexibilidad y capacidad de auto organización. También aparecieron diferencias entre ramas de formación.
 
This paper aims to improve knowledge of the undergraduate students’ perception and preferences towards the flipped classroom as an alternative of the conventional teaching, but in an on-line environment. Furthermore, the differences between the abovementioned perceptions and preferences were researched according to students’ field of literacy: social science and engineering; including age and gender as control variables. The sample of 133 students from the University of Córdoba was analysed using statistical techniques. The results showed the students perceived higher flexibility and self-organization skills when flipped classroom was applied and some differences were also found according to the field of literacy.
 
URI
http://hdl.handle.net/10396/25499
Fuente
Revista de Innovación y Buenas Prácticas Docentes, 12(1), 34-49
Versión del Editor
http://www.uco.es/ucopress/ojs/index.php/ripadoc/index
Collections
  • Revista de innovación y buenas prácticas docentes. Vol. 12, n. 01 (2023)

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
© Biblioteca Universidad de Córdoba
Biblioteca  UCODigital
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister

Statistics

View Usage Statistics

De Interés

Archivo Delegado/AutoarchivoAyudaPolíticas de Helvia

Compartir


DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
© Biblioteca Universidad de Córdoba
Biblioteca  UCODigital