El uso de los itinerarios didácticos (SIG) en la educación ambiental
The use of Educational Itineraries (GIS) in Environmental Education

View/ Open
Author
Alcántara Manzanares, Jorge
Medina Quintana, Silvia
Publisher
Universitat Autònoma de BarcelonaDate
2019Subject
Sistemas de información geográficaItinerarios didácticos
Educación ambiental
Bilingüismo
Geographical information systems
Educational itineraries
Environmental education
Bilingualism
METS:
Mostrar el registro METSPREMIS:
Mostrar el registro PREMISMetadata
Show full item recordAbstract
Los sistemas de información geográfica (sig) suponen una ventana al pasado, presente y
futuro del territorio, facilitando el acceso a información relativa a aspectos naturales, sociales y culturales,
de tal manera que se están haciendo indispensables a la hora de conocer, explorar y valorar el medio
ambiente. Aquí se pretende mostrar la aplicabilidad de los sig Google Earth en educación ambiental
mediante la generación de itinerarios didácticos realizada por estudiantes del itinerario bilingüe del
Grado en Educación Primaria de la Universidad de Córdoba (España). Geographical Information Systems (gis) can be considered a window to the territory as
they link past, present and future. They offer significant information about natural, social and cultural
elements and so they become more and more indispensable when working on the environment. The
aim of this paper is to consider Google Earth as an educational tool to teach the Environmental Education.
Students of the Bachelor Degree in Primary Education of the University of Córdoba (Spain)
have used this software to produce Educational Itineraries related to Environmental Education.