• español
    • English
  • English 
    • español
    • English
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • Revistas de la UCO
  • Matemáticas, educación y sociedad
  • MES. Vol. 06, n. 03 (2023)
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Revistas de la UCO
  • Matemáticas, educación y sociedad
  • MES. Vol. 06, n. 03 (2023)
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Metodologías de enseñanza de las Matemáticas: un estudio de caso con profesores brasileños

Methodologies of Math Education: a case study with Brazilian Teachers

Thumbnail
View/Open
MES_6_3_2.pdf (394.8Kb)
Author
Mometti, Carlos
Publisher
UCOPress
Date
2023
Subject
Metodología
Pedagogo
Enseñanza
Formación
Discurso
Methodologies
Pedagogues
Teaching
Training
Discourse
METS:
Mostrar el registro METS
PREMIS:
Mostrar el registro PREMIS
Metadata
Show full item record
Abstract
El presente artículo tiene como objetivo presentar un estudio sobre cómo un grupo de profesores brasileños hacen las elecciones metodológicas para la enseñanza de las Matemáticas y de cómo estas interfieren en su desarrollo en la practica pedagógica. Como fuentes tenemos las actividades realizadas por los docentes y entrevistas semiestructuradas. El análisis discursivo fue escogida para estudiar los datos. Los resultados son: (i) las metodologías utilizadas por los profesores tienen como base los conceptos constructivistas (ii) las comprensiones sobre el método son diversas en un mismo grupo (iii) una de las vías para mejorar la práctica docente es la educación continua.
 
This article aims to present a study on how a group of Brazilian teachers make methodological choices for teaching Math and how these interfere with their development in pedagogical practice. As sources, we have the activities carried out by the teachers and semi-structured interviews. Discursive analysis was chosen to study the data. The results are: (i) the methodologies used by teachers are based on constructivist concepts (ii) the understandings about the method are diverse in the same group (iii) one of the ways to improve teaching practice is continuing education.
 
URI
http://hdl.handle.net/10396/28811
Fuente
MES. Vol. 06, nº3, 18-34 (2023)
Versión del Editor
http://www.uco.es/ucopress/ojs/index.php/mes/
Collections
  • MES. Vol. 06, n. 03 (2023)

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
© Biblioteca Universidad de Córdoba
Biblioteca  UCODigital
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister

Statistics

View Usage Statistics

De Interés

Archivo Delegado/AutoarchivoAyudaPolíticas de Helvia

Compartir


DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
© Biblioteca Universidad de Córdoba
Biblioteca  UCODigital