Show simple item record

dc.contributor.authorMartínez-Jiménez, Pilares_ES
dc.contributor.authorPontes-Pedrajas, A.es_ES
dc.contributor.authorPedrós Pérez, Gerardoes_ES
dc.date.accessioned2011-05-30T10:56:31Z
dc.date.available2011-05-30T10:56:31Z
dc.date.issued2005
dc.identifier.issn1697-1531
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10396/5018
dc.description.abstractThe high degree of the application of the new information and communication technology (ICT) in present-day teaching is a fact that obliges us as teachers to accept the presence of these new educational tools in university training, and it is necessary to begin to use these resources because, among other advantages, they favour interactive communication, image treatment, phenomena simulation, the construction of models and analogies, problem resolution, access to information, the handling of all kinds of data and the design of didactic material or of complete courses adapted to the needs and characteristics of different educational levels, but in this work we shall focus on the analysis of training function and possible applications of the ICT in scientific-technical university teaching.en
dc.description.abstractEl alto grado de aplicación de las nuevas tecnologías de la información y la comunicación (TIC) en la enseñanza actual, es un hecho que nos obliga a los profesores a aceptar la presencia de estas nuevas herramientas educativas en la formación universitaria y conviene comenzar a utilizar tales recursos porque, entre otras ventajas, favorecen la comunicación interactiva, el tratamiento de imágenes, la simulación de fenómenos, la construcción de modelos y analogías, la resolución de problemas, el acceso a la información, el manejo de todo tipo de datos y el diseño de materiales didácticos o de cursos completos adaptados a las necesidades y características de diferentes tipos de alumnos. Estas ventajas pueden utilizarse en la enseñanza de cualquier materia y en los diferentes niveles educativos, pero en este trabajo vamos a centrarnos en el análisis de las funciones formativas y posibles aplicaciones de las TIC en la enseñanza universitaria de carácter científico-técnico.es_ES
dc.format.mimetypeapplication/pdfes_ES
dc.language.isospaes_ES
dc.publisherUniversidad de Córdoba, Vicerrectorado de Innovación y Calidad Docentees_ES
dc.rightshttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/es_ES
dc.sourceRes Novae Cordubenses (3), 215-238 (2005)es_ES
dc.subjectUniversity teachingen
dc.subjectTICsen
dc.subjectTraining of engineering studentsen
dc.subjectEducación científico-técnicaes_ES
dc.subjectDidactic resourceses_ES
dc.subjectICTses_ES
dc.subjectMateriales didácticoses_ES
dc.titleEl papel de las nuevas tecnologías de la información y la comunicación en la educación científico-técnica universitariaes_ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlees_ES
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses_ES


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record