• AICLE en acción: interacciones formativas y profesionales entre profesorado de todos los estamentos educativos 

      Gómez Parra, María Elena; Huertas Abril, Cristina; Larrea Espinar, Ángela; Raigón Rodríguez, Antonio R.; Osuna Rodríguez, Mercedes; Bullejos Martín, David; Villamandos de la Torre, Francisco; Zamora Salido, José; González Fernández, Adela; Gámez Fernández, Cristina María; Calatayud Tenas, Ana Mª; Martínez Serrano, Leonor María; Jerez Montoya, Trinidad; Tejederas Dorado, Margarita; Martínez Serrano, Beatriz; Serrano Ariza, Soledad; Pérez Gracia, Elisa; Almodóvar Antequera, José Manuel; Merino García, Cristina; Arjona Crespo, Emilio; Palacios Hidalgo, Francisco Javier; Hilinger Alegre, Angélica; Díaz Martín, Cristina (UCOPress, 2019)
      AICLE (Aprendizaje Integrado de Contenidos y Lenguas Extranjeras) es el enfoque oficial europeo para la educación bilingüe, auspiciado por la Comisión Europea y fomentado por una cantidad ingente de investigación e ...
    • Diseño e implementación de Unidades Didácticas Integradas: AICLE en acción 

      Gómez Parra, María Elena; Pérez Gracia, Elisa; Almodóvar Antequera, José Manuel; González Fernández, Adela; Bullejos Martín, David; Raigón Rodríguez, Antonio R.; Larrea Espinar, A.Mª; Luengo Almena, Juan Luis; Álvarez de Sotomayor Posadillo, Alberto; Villamandos de la Torre, Francisco (UCOPress, 2017)
      Este trabajo desarrolla el diseño y la implementación de Unidades Didácticas Integradas (UDI) en el marco de la educación superior siguiendo el enfoque AICLE (Aprendizaje Integrado de Contenidos y Lenguas Extranjeras). El ...
    • Effect of the implementation of CLIL and KNOWMAD competences on students' motivation in higher education 

      Muñoz Benito, Rocío; Rodríguez Zapatero, M.; Pérez Naranjo, Leonor; Morilla García, Cristina (Universidad de La Rioja, 2020)
      The development of language skills in a second language as well as knowmad skills are key to the future employability of students. This research aims to analyze the impact of the introduction of a specific methodology ...
    • Motivational Effects of Technological Resources in Bilingual Education Settings 

      Morilla García, Cristina; García Jurado, Beatriz (Hipatia Press, 2019)
      Neuroscience research shows that motivation is considered to be one of the determining factors for effective learning in any context. In the modern technological era, the motivational effect of the use of technological ...
    • Psychopedagogical factors that affect L2 listening acquisition in diverse Spanish bilingual and non-bilingual instructional settings: multiple intelligences influence 

      Morilla García, Cristina; Pavón Vázquez, Víctor (Universidad de La Rioja, 2018)
      Research on the mind, the brain and education has shed light on the process of learning a foreign language in bilingual education. The present study attempts to investigate the relationship between L2 listening skills and ...