• español
    • English
  • English 
    • español
    • English
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • Revistas de la UCO
  • Edmetic: Revista de Educación Mediática y TIC
  • Edmetic. Vol. 04, n. 01 (2015)
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Revistas de la UCO
  • Edmetic: Revista de Educación Mediática y TIC
  • Edmetic. Vol. 04, n. 01 (2015)
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Uso de la plataforma Moodle como apoyo a la docencia presencial universitaria

Use of Moodle platform as a support for face to face university

Thumbnail
View/Open
Edmetic_vol_4_n_1_9.pdf (436.0Kb)
Author
Mirabal Montes de Oca, Ángel Ramón
Gómez Zermeño, Marcela Georgina
González Gailbraith, Leticia Amelia
Publisher
Universidad de Córdoba, UCOPress
Date
2015
Subject
Medios de enseñanza
Tecnología en la educación
Método de enseñanza
Enseñanza a distancia
Teaching aid
Educational technology
Teaching method
Distance study
METS:
Mostrar el registro METS
PREMIS:
Mostrar el registro PREMIS
Metadata
Show full item record
Abstract
Este estudio buscó identificar las competencias tecnológicas de los docentes de una Universidad al utilizar Moodle como complemento a sus clases presenciales. Se analizó el uso de dicha plataforma mediante un enfoque cualitativo-descriptivo, con la participación de cinco docentes. Se realizaron entrevistas y análisis de la utilización de la plataforma, como resultado se identificaron las competencias tecnológicas asociadas al uso de Moodle. Se concluye que las herramientas tecnológicas no son utilizadas a su máxima eficacia para mejorar la práctica del docente, por lo que se recomienda capacitación sobre su uso y beneficios.
 
This study aimed to identify the technological competences of the teachers of a university that used the Moodle platform as a complement to their classroom teaching. The use of the platform was analyzed trough a qualitative and descriptive approach, with the participation of five teachers. Interviews and analysis were carried out, and as a result the technological competences related to the use of Moodle were identified. It is concluded that technological tool are not used to their maximum efficiency to improve the teaching practice, for which is recommended to implement training about their use and benefits.
 
URI
http://hdl.handle.net/10396/13504
Fuente
Edmetic 4(1), 133-155 (2015)
Versión del Editor
http://www.uco.es/ucopress/ojs/index.php/edmetic/index
Collections
  • Edmetic. Vol. 04, n. 01 (2015)

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
© Biblioteca Universidad de Córdoba
Biblioteca  UCODigital
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister

Statistics

View Usage Statistics

De Interés

Archivo Delegado/AutoarchivoAyudaPolíticas de Helvia

Compartir


DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
© Biblioteca Universidad de Córdoba
Biblioteca  UCODigital