• español
    • English
  • English 
    • español
    • English
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • Revistas de la UCO
  • Edmetic: Revista de Educación Mediática y TIC
  • Edmetic. Vol. 07, n. 01 (2018)
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Revistas de la UCO
  • Edmetic: Revista de Educación Mediática y TIC
  • Edmetic. Vol. 07, n. 01 (2018)
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Percepción y uso de las TIC en las aulas inclusivas: Un estudio de caso

Perception and use of ICT in inclusive classrooms: A case study

Thumbnail
View/Open
edmetic_vol_7_n_1_7.pdf (532.8Kb)
Author
Martínez Pérez, Sandra
Gutiérrez Castillo, Juan J.
Fernández Robles, Bárbara
Publisher
Universidad de Córdoba, UCOPress
Date
2018
Subject
Educación inclusiva
Igualdad de oportunidades
Tecnologías de la información y la comunicación(TIC)
Formación de profesores
Inclusive education
Equal opportunity
Information and communication technologies (ICT)
Teacher education
METS:
Mostrar el registro METS
PREMIS:
Mostrar el registro PREMIS
Metadata
Show full item record
Abstract
Este artículo reporta resultados de una investigación llevada a cabo en una escuela de educación infantil y primaria, cuyo objetivo era conocer el uso, que hacen docentes de las aulas inclusivas, de las tecnologías de la información y la comunicación. En relación a la metodología empleada mantiene un carácter mixto. Para el enfoque cuantitativo se diseñó un instrumento ad hoc compuesto por 15 ítems que nos permitiría recabar información sobre el perfil docente, la formación y la práctica educativa del profesorado. En lo que respecta al enfoque cualitativo, se hicieron ocho entrevistas en profundidad a diferentes profesionales, con el fin de recoger información relacionada con las TIC y la inclusión. Los resultados nos llevan a poner de manifiesto la necesidad de formar y sensibilizar al profesorado en el uso de las TIC y en la atención a la diversidad.
 
This article reports the results of an investigation carried out in a school of infant and primary education, whose objective was to know the use that teachers make of the inclusive classrooms of the information and communication technologies. In relation to the methodology used, it maintains a mixed character. For the quantitative approach, an ad hoc instrument consisting of 15 items was designed, which gathered information on the teaching profile, on training and teacher’ educational practice. With regard to the qualitative approach, eight in-depth interviews were conducted with different professionals, in order to collect information related to ICT and inclusion. The results lead us to highlight the need to train and sensitize teachers in the use of ICT and in attention to diversity.
 
URI
http://hdl.handle.net/10396/17035
Fuente
Edmetic 7(1), 87-106 (2018)
Versión del Editor
http://www.uco.es/ucopress/ojs/index.php/edmetic/index
Collections
  • Edmetic. Vol. 07, n. 01 (2018)

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
© Biblioteca Universidad de Córdoba
Biblioteca  UCODigital
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister

Statistics

View Usage Statistics

De Interés

Archivo Delegado/AutoarchivoAyudaPolíticas de Helvia

Compartir


DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
© Biblioteca Universidad de Córdoba
Biblioteca  UCODigital