• español
    • English
  • English 
    • español
    • English
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • Revistas de la UCO
  • International Journal for 21st Century Education
  • IJ21CE. Vol. 02 N. 01 (2015)
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Revistas de la UCO
  • International Journal for 21st Century Education
  • IJ21CE. Vol. 02 N. 01 (2015)
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Mapping metacognition, lesson planning and reflection for teaching and learning

El uso de mapas para la metacognición, la planificación docente y la reflexión en el proceso de enseñanza-aprendizaje

Thumbnail
View/Open
ij21ce_2_3.pdf (435.6Kb)
Author
Gaciu, Nicoleta
Publisher
Universidad de Córdoba, UCOPress
Date
2015
Subject
Metacognition
Reflection
Planning
Strategies
Metacognición
Reflexión
Planificación
Estrategias
METS:
Mostrar el registro METS
PREMIS:
Mostrar el registro PREMIS
Metadata
Show full item record
Abstract
The aim of the paper is to provide a useable framework for mapping lesson planning, reflection and metacognition with the process of teaching and learning. The outcome of this process takes the form of a planning, monitoring and reflection (PRM) map that can help trainee teachers to make a systematic evaluation of their teaching and to reflect on the instructional process as constructively as possible. The intention for using the PRM map is to stimulate trainee teachers’ reflection to evaluate selected aspects of the four main domains of learning: cognitive, affective, psychomotor and metacognitive. The whole process will promote reflective thinking and will help trainee teachers to create a rich source of ideas to turn to when making decisions about the cognitive and metacognitive strategies they and their students2 might use for the task.
 
El presente trabajo pretende proporcionar un marco útil para la planificación de la docencia, la reflexión y la metacognición usando mapas para el proceso de enseñanza y aprendizaje. El resultado de este proceso toma la forma de un mapa de planificación, seguimiento y reflexión (PRM por sus siglas en inglés), que puede ayudar a los docentes en formación para realizar una evaluación sistemática de su enseñanza, así como a reflexionar sobre el proceso de instrucción de la manera más constructiva posible. La finalidad de emplear los mapas PRM radica en estimular la reflexión de los docentes en formación para evaluar determinados aspectos de los cuatro dominios principales de aprendizaje: cognitivo, afectivo, psicomotor y metacognitivo. El proceso en su conjunto promoverá el pensamiento reflexivo y permitirá que los docentes en formación obtengan una rica fuente de ideas que pueden emplearse a la hora de tomar decisiones acerca de las estrategias cognitivas y metacognitivas que ellos y sus estudiantes (desde los 10 hasta los 19 años) pueden emplear para realizar sus tareas.
 
URI
http://hdl.handle.net/10396/17489
Fuente
International Journal for 21st Century Education 2(1), 61-68 (2015)
Versión del Editor
http://www.uco.es/ucopress/ojs/index.php/ij21ce/index
Collections
  • IJ21CE. Vol. 02 N. 01 (2015)

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
© Biblioteca Universidad de Córdoba
Biblioteca  UCODigital
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister

Statistics

View Usage Statistics

De Interés

Archivo Delegado/AutoarchivoAyudaPolíticas de Helvia

Compartir


DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
© Biblioteca Universidad de Córdoba
Biblioteca  UCODigital