• español
    • English
  • English 
    • español
    • English
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • Revistas de la UCO
  • International Journal for 21st Century Education
  • IJ21CE. Vol. 03 N. 02 (2016)
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Revistas de la UCO
  • International Journal for 21st Century Education
  • IJ21CE. Vol. 03 N. 02 (2016)
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Vocabulary knowledge learning and reading comprehension performance: which one is superior - breadth or depth?

Thumbnail
View/Open
ij21ce_3_2_1.pdf (141.6Kb)
Author
Mohammadi, Seyed Mohammad
Afshar, Nasrollah Bayat
Publisher
Universidad de Córdoba, UCOPress
Date
2016
Subject
Reading performance
Depth of vocabulary knowledge
Breadth of vocabulary knowledge
Actuación lectora
Profundidad léxica
Amplitud léxica
METS:
Mostrar el registro METS
PREMIS:
Mostrar el registro PREMIS
Metadata
Show full item record
Abstract
Reading has been and is a demanding task for foreign language learners. Correspondingly, vocabulary knowledge plays an extremely vital role in foreign language learning and numerous researchers have investigated the correlation between vocabulary knowledge and reading comprehension. However, research on breadth and depth of EFL learners’ vocabulary knowledge and their mutual interactions is inadequate. Accordingly, the present paper intends to review the relationships between EFL students’ vocabulary knowledge and reading comprehension and analyze whether breadth and depth of vocabulary knowledge are correlated to each other. Having reviewed numerous studies in this regard, it was found that whereas both breadth and depth vocabulary knowledge have vital roles in EFL learners' reading comprehension performance, depth of vocabulary knowledge plays a more significant role. It was also found that depth and breadth of vocabulary knowledge are positively correlated, that is, those learners who had large vocabulary size will have a deeper knowledge of the words, too.
 
La lectura ha sido y es una tarea demandada para los aprendices de segundas lenguas. Igualmente, el aprendizaje de vocabulario juega un papel vital en el aprendizaje de una lengua extranjera y numerosos investigadores han establecido la correlación entre conocimiento del vocabulario y la comprensión lectora. Sin embargo, la investigación sobre la amplitud y la profundidad en el conocimiento del vocabulario de aprendices de inglés como lengua extranjera (EFL – English as a Foreign Language) y sus interacciones mutuas es inadecuada. De manera similar, este artículo intenta revisar las relaciones entre el conocimiento del vocabulario de alumnado EFL y su comprensión lectora, así como analizar si la amplitud y la profundidad de dicho conocimiento de vocabulario están correlacionadas. Habiendo revisado numerosos estudios al respecto, encontramos que al tiempo que la profundidad y la amplitud en el conocimiento del vocabulario tienen papeles esenciales en la comprensión lectora de los aprendices EFL, la profundidad juega un papel más esencial, si cabe. También encontramos que la profundidad y la amplitud en el conocimiento del vocabulario están correlacionadas de manera positiva, es decir, aquel alumnado que mostraba un amplio conocimiento en el número de palabras, también mostraba un conocimiento más profundo de esas palabras.
 
URI
http://hdl.handle.net/10396/17522
Fuente
International Journal for 21st Century Education 3(2), 5-14 (2016)
Versión del Editor
http://www.uco.es/ucopress/ojs/index.php/ij21ce/index
Collections
  • IJ21CE. Vol. 03 N. 02 (2016)

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
© Biblioteca Universidad de Córdoba
Biblioteca  UCODigital
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister

Statistics

View Usage Statistics

De Interés

Archivo Delegado/AutoarchivoAyudaPolíticas de Helvia

Compartir


DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
© Biblioteca Universidad de Córdoba
Biblioteca  UCODigital