A teacher’s decision-making process in an elementary school EFL education

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Author
Osada, Eri
Publisher
Universidad de Córdoba, UCOPressDate
2016Subject
Elementary schoolsEFL
Decision-making
Teacher-cognition
Escuela primaria
Inglés para fines específicos (EFL)
Toma de decisiones
Cognición del docente
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This is a case study that investigated a teacher’s decision-making process regarding EFL education in
a Japanese elementary school. The participant was a male homeroom teacher in his forties. Although he
was experienced as a homeroom teacher (and he used to work overseas, so he had international
experience), he was rather inexperienced in teaching English. In 2011, he had a chance to study at a
university for a year, and also conducted experimental English lessons in an elementary school. The
researcher observed the four lessons he conducted with a native speaker of English, took field notes, and
had pre-class and post-class discussions with him. The lessons as well as the discussions were digitally
recorded. The observation data were later transcribed and analyzed with reference to the original lesson
plans, discussion data, and field notes. The results showed that several factors, such as his inadequate
English proficiency, his classroom practice experience as a homeroom teacher, and the students’ postclass
reflections, had an impact on his decisions when planning the next lessons, and that his decision
about the desired amount of target language use was influenced by his beliefs about the Japanese
language education, which is his specialty. Este estudio de casos investiga el proceso de toma de decisiones de un docente de inglés como
lengua extranjera (EFL) en una escuela de educación primaria en Japón. El participante era un profesor
masculino que rondaba los cuarenta años (y solía trabajar en el extranjero, por lo que tenía experiencia
internacional) con poca experiencia en la enseñanza del inglés. En 2011 tuvo la oportunidad de enseñar
en la universidad durante un año, al tiempo que impartía clases experimentales de inglés en una escuela
de primaria. El investigador observó las cuatro clases que impartió con un profesor nativo de inglés, tomó
notas y se establecieron debates con el docente antes y después de dichas clases. Las clases, así como
estos debates, se grabaron digitalmente. Los datos de la observación fueron transcritos y analizados con
referencia a las planificaciones de aula originales, los datos del debate y las notas de campo. Los
resultados mostraron que algunos factores, como por ejemplo el nivel de perfeccionamiento inadecuado
en inglés, tenían cierto impacto en sus decisiones de planificación para subsiguientes clases, y que su
decisión sobre la cantidad deseada de uso de la lengua meta estaba influenciada por sus creencias sobre
la educación en lengua japonesa, que es su especialidad.