Mostrar el registro sencillo del ítem
PLE & PLN for language learning and teaching: a case study
dc.contributor.author | Cinganotto, Letizia | |
dc.contributor.author | Cuccurullo, Daniela | |
dc.date.accessioned | 2018-11-22T13:03:30Z | |
dc.date.available | 2018-11-22T13:03:30Z | |
dc.date.issued | 2016 | |
dc.identifier.issn | 2444-3921 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10396/17525 | |
dc.description.abstract | Recent developments in learning technologies are creating a significant shift in the educational experience. The paper aims at exploring the potential of PLEs (Personal Learning Environments) and PLNs (Personal Learning Networks) through the description of a case study relating to an online training initiative: an innovative answer to the “lifelong competency” management approach to language teaching. The case study refers to an online international initiative promoted in 2012 addressed to teachers, trainers and educators from all over the world, passionate about language learning with the use of technologies. The authors of this contribution planned and moderated a five-week training session within “EVO 2012” (Electronic Village Online), offering a free opportunity to discuss and share ideas, practices, experience through a Moodle platform, in synchronous meetings with international experts and asynchronous working tools. The main aim was to promote greater awareness of this topic, guiding teachers and trainers to the effective exploitation of the potential of PLE and PLN in EFL (English as a Foreign Language) classes. | es_ES |
dc.description.abstract | Los recientes desarrollos de las tecnologías de aprendizaje están facilitando un cambio significativo en la experiencia formativa. El objetivo de este trabajo es explorar el potencial de los PLE (Personal Learning Environments) y de los PLN (Personal Learning Networks) a través de la descripción de un caso de estudio sobre una iniciativa de formación online: una respuesta innovadora a la gestión integrada de la "formación permanente" para la enseñanza de idiomas. El caso de estudio se refiere a una iniciativa online desarrollada a nivel internacional en 2012 y dirigida a profesores, formadores y educadores de todo el mundo, apasionados del aprendizaje de idiomas, utilizando tecnologías. Los autores planearon y moderaron una prueba de cinco semanas durante el "EVO 2012" (Electronic Village Online), ofreciendo una oportunidad libre para discutir y compartir ideas, prácticas y experiencias gracias a encuentros sincronizados en la plataforma Moodle, a través de videoconferencias con expertos internacionales y herramientas de trabajo asíncronos. El objetivo principal fue promover la conciencia de este tema, acompañando a profesorado y formadores en la explotación de las potencialidades de los PLE y de los PLN en clases de inglés para fines específicos (EFL en sus siglas en inglés). | es_ES |
dc.format.mimetype | application/pdf | es_ES |
dc.language.iso | eng | es_ES |
dc.publisher | Universidad de Córdoba, UCOPress | es_ES |
dc.rights | https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | es_ES |
dc.source | International Journal for 21st Century Education 3(2), 35-48 (2016) | es_ES |
dc.subject | PLE | es_ES |
dc.subject | PLN | es_ES |
dc.subject | Teacher training | es_ES |
dc.subject | Language learning | es_ES |
dc.subject | Formación de profesorado | es_ES |
dc.subject | Aprendizaje de idiomas | es_ES |
dc.title | PLE & PLN for language learning and teaching: a case study | es_ES |
dc.type | info:eu-repo/semantics/article | es_ES |
dc.relation.publisherversion | http://www.uco.es/ucopress/ojs/index.php/ij21ce/index | es_ES |
dc.rights.accessRights | info:eu-repo/semantics/openAccess | es_ES |