• español
    • English
  • English 
    • español
    • English
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • Revistas de la UCO
  • Edmetic: Revista de Educación Mediática y TIC
  • Edmetic. Vol. 12, n. 02 (2023)
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Revistas de la UCO
  • Edmetic: Revista de Educación Mediática y TIC
  • Edmetic. Vol. 12, n. 02 (2023)
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Instrumento para la medición de la percepción del profesorado sobre el valor de los videojuegos como recurso de aprendizaje

Instrument to measure teachers’ perceptions regarding the value of video games as a learning resource

Thumbnail
View/Open
articulo+3_Lopez+Quintero+Reche.pdf (640.3Kb)
Author
González López, Ignacio
Reche Urbano, Eloísa
Quintero Ordóñez, Belén
Publisher
UCOPress
Date
2023
Subject
Videojuegos
Educación Secundaria Obligatoria
Juicio de expertos
Pilotaje
Video games
Compulsory Secondary Education
Expert opinión
Pilot study
METS:
Mostrar el registro METS
PREMIS:
Mostrar el registro PREMIS
Metadata
Show full item record
Abstract
The development of digital society has led to the incorporation of a series of technological tools, some of which are classed as emerging tools, into classroom dynamics to bring education closer to the daily lived reality of the students. This paper presents the data collection tool developed as part of the ERDF project entitled “Design of achievement indicators for digital competency mediated by emerging technologies among secondary school students” (1380801-R), which aims to find out teachers’perceptions about the value of video games as a resource to support student learning. The phases that have led to the validation of the instrument to collect information that allows responding to the indicated objective are presented: expert opinion and pilot study.
 
El desarrollo de la sociedad digital ha supuesto la incorporación de una serie de herramientas tecnológicas, algunas catalogadas de emergentes, a la dinámica de las aulas con el fin de acercar la educación a la vida diaria de los estudiantes. Al amparo del proyecto FEDER denominado “Diseño de indicadores de logro de la competencia digital mediadapor tecnologías emergentes en alumnado de Educación Secundaria Obligatoria” (1380801-R), cuya finalidad es conocer la percepción del profesorado sobre el valor de los videojuegos como recurso de apoyo en el aprendizaje del alumnado, se presentan las fases(juicio de expertos y pilotaje) que han dado lugar a la validación del instrumento clave para recopilar información que permita dar respuesta a la meta indicada.
 
URI
http://hdl.handle.net/10396/28362
Fuente
Edemetic, Vol. 12 Núm. 2 (2023)
Versión del Editor
http://www.uco.es/ucopress/ojs/index.php/edmetic/index
Collections
  • Artículos, capítulos, libros...UCO
  • DDCSE-Artículos, capítulos, libros...
  • DEduc-Artículos, capítulos, libros...
  • Edmetic. Vol. 12, n. 02 (2023)

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
© Biblioteca Universidad de Córdoba
Biblioteca  UCODigital
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister

Statistics

View Usage Statistics

De Interés

Archivo Delegado/AutoarchivoAyudaPolíticas de Helvia

Compartir


DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
© Biblioteca Universidad de Córdoba
Biblioteca  UCODigital