• español
    • English
  • English 
    • español
    • English
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • Revistas de la UCO
  • ED.UCO: revista de investigación educativa
  • ED.UCO. N. 02 (2006)
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Revistas de la UCO
  • ED.UCO: revista de investigación educativa
  • ED.UCO. N. 02 (2006)
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Icts and second language learning/teaching

Thumbnail
View/Open
ED.UCO 2.13.pdf (2.488Mb)
Author
Gómez Parra, María Elena
Raigón Rodríguez, Antonio R.
Publisher
Universidad de Córdoba, Servicio de Publicaciones
Date
2006
Subject
Tecnologías de la información y la comunicación
Lingüiística
Inglés como segunda lengua
Aprendizaje
Enseñanza
Information and Communication Technologies
Linguistics
English as a second language
Learning and teaching
METS:
Mostrar el registro METS
PREMIS:
Mostrar el registro PREMIS
Metadata
Show full item record
Abstract
Este articulo pretende hacer una revisión del trasfondo teórico y los términos lingüísticos que presupone la enseñanza de la segunda lengua que afectan lógicamente, a la enseñanza virtual y, por tanto, a la aplicación de las Nuevas Tecnologías (NNTT) o Tecnologías de la Información y la Comunicación (TICs) Entre otras cuestiones, trataremos la diferencia entre fluidez y perfección, la aplicación de los enfoques formales (o gramaticales) y funcionales (o nocionales) o la diferencia entre adquisición y aprendizaje. Por último, haremos una breve reflexión sobre la aplicación de las TICs como métodos de enseñanza y aprendizaje, así como una aplicación práctica a modo de ejemplo.
 
This article aims to review the theoretical background and linguistic terms that, involved in teaching of a second language, affect e-learning and hence, the application of the New Technologies (NNTi) or lnformalion and Communicaiion Technologies (ICTs). Among other things, we wi ll examine the difference between fluency and accuracy, the application of formal (or grammatical) vs. functional (or notional) approaches, and the difference between acquisition and learning. Finally, we will reflect on the application of ICTs as teaching and learning methods, and we willlook at a practical application as an example.
 
URI
http://hdl.handle.net/10396/19594
Fuente
ED.UCO (2), 191-204 (2006)
Collections
  • DFIA-Artículos, capítulos...
  • Artículos, capítulos, libros...UCO
  • ED.UCO. N. 02 (2006)

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
© Biblioteca Universidad de Córdoba
Biblioteca  UCODigital
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister

Statistics

View Usage Statistics

De Interés

Archivo Delegado/AutoarchivoAyudaPolíticas de Helvia

Compartir


DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
© Biblioteca Universidad de Córdoba
Biblioteca  UCODigital