ListarDFIA-Tesis por tema "CLIL"
Mostrando ítems 1-6 de 6
-
Content an Language Integrated Learning (CLIL).A Development Trajectory
(Universidad de Córdoba, Servicio de Publicaciones, 2013)El objetivo principal de esta tesis es revisar algunos de los hitos en el desarrollo del Aprendizaje Integrado de Contenidos y Lengua (AICLE) como enfoque educativo que ha aportado una serie de medidas educativas adicionales ... -
Coursebook provision for literacy learning opportunities in science in bilingual secondary school contexts in Andalusia
(Universidad de Córdoba, UCOPress, 2024)La importancia de los materiales curriculares, y más concretamente de los libros de texto, como materiales para la enseñanza y el aprendizaje en la educación ha sido universalmente reconocida (Mikk, 2000; Oakes y Sanders, ... -
Implementation of the intercultural axis in CLIL-Primary Education: Assessment through teachers' planning and textbooks
(Universidad de Córdoba, UCOPress, 2016)El Aprendizaje Integrado de Contenidos y Lenguas Extranjeras (AICLE) ha supuesto una renovación metodológica sobre los enfoques en educación bilingüe que se han venido desarrollando hasta el momento. Sin embargo, su ... -
Readability in CLIL: A study on comprehensibility of teaching materials and the effect of reading scaffolding strategies on learners' perceptions in bilingual classrooms
(Universidad de Córdoba, UCOPress, 2022)El entorno complejo y cambiante en que vivimos implica una evolución acelerada de la sociedad basada en el conocimiento y un mayor desarrollo tecnológico. A pesar de sus grandes oportunidades la globalización impone ... -
Study of Spanish bilingual education programmes' results through social networks' data analysis
(Universidad de Córdoba, UCOPress, 2022)Introduction: Bilingual education has become a widely discussed topic in educational research, and so has its multiple benefits for students (Callahan & Gándara, 2016; Sehar et al., 2020; Turnbull, 2020). In Europe, its ... -
The use of video as a tool to improve teaching practice and the construction of teachers’ professional identity in CLIL settings
(Universidad de Córdoba, UCOPress, 2022)Content and Language Integrated Learning (CLIL) has emerged as a successful model for bilingual education in Europe. Its implications on the learning of an additional language by fostering the different cognitive skills ...