Listar DEduc-Artículos, capítulos... por título
Mostrando ítems 397-416 de 476
-
¿Sabes más que un niño de Primaria? La competencia mediática del alumnado de 4º de Educación Primaria en Andalucía
(Universidad Complutense, 2014)El desarrollo de la competencia mediática de los niños y jóvenes de nuestra sociedad requiere de una formación además de una educación en el uso y consumo de los medios de comunicación. Estas deben ser realizadas desde ... -
La secuenciación didáctica por tareas: una experiencia ligada a la resolución de problemas matemáticos
(Sociedad Andaluza de Educación Matemática "Thales", 2012)El objetivo de este trabajo es mostrar la secuencia didáctica implementada con alumnos y alumnas de cuarto de educación primaria a partir de una metodología basada en grupos de nivel curricular en el área de matemáticas. ... -
Sentando las bases para la construcción de un modelo de evaluación a las competencias docentes del profesorado universitario
(Universidad de Murcia, 2010)Al amparo del proyecto EA2009-0005 de la Dirección General de Universidades (Ministerio de Educación), este trabajo pretende advertir cuáles son las competencias docentes que las universidades españolas consideran esenciales ... -
Las series animadas de televisión y su valor educativo
(Grupo Comunicar, 2005) -
SEVILLANO GARCÍA, M. L. (Madrid, 2011). Medios, recursos didácticos y tecnología educativa
(Universidad de Sevilla, 2012) -
Sex Work and Social Inequalities in the Health of Foreign Migrant Women in Almeria, Spain
(Universitaea "Alexandru Ioan Cuza" din Iasi, 2017)This paper is part of a broader study about prostitution among foreign migrant women in the province of Almeria, Spain. The specific aim of the paper is to analyse the different profiles of women working in the sex industry ... -
El simbolismo ritual de la pobreza (o cuando la vida y la muerte se ritualizan)
(Universidad de Córdoba, Servicio de Publicaciones, 2006)Cuando cerca de la mitad de la población del mundo, como sucede en la actualidad vive en condiciones de extrema pobreza, las sociedades necesitan mantener y justificar la situación. Una manera de hacerlo es a través de los ... -
Smartphones y tablets en familia. Diseño de un instrumento diagnóstico
(Universidad de Oviedo. Instituto de Ciencias de la Educación, 2018)La repercusión de los dispositivos móviles, especialmente las Tablets y los Smartphones, en todas las esferas sociales es incuestionable. En este artículo se muestra el diseño, validación y aplicación piloto de un cuestionario ... -
Snow evolution in a semi-arid mountainous area combining snow modelling and Landsat spectral mixture analysis
(Copernicus, 2015)This study proposes the use of both physically-distributed hydrological modelling in combination with satellite remote sensing images, to study the evolution of the snowpack in the Sierra Nevada mountains, in southern ... -
Social diagnosis and characterization of homeless people in Spain: Analysis from a gender perspective
(Taylor & Francis, 2023)Homelessness represents the most extreme social exclusion and vul-nerability conditions. It is urgent to perform a social diagnosis that explores thesociodemographic and descriptive characteristics of homeless people who ... -
¿Son adictos a las redes sociales los estudiantes universitarios?
(Universidad Complutense, 2015)El desarrollo de Internet y más concretamente de las redes sociales ha supuesto dar una nueva visión a los diferentes aspectos que giran alrededor de la vida de los sujetos, siendo uno de ellos las adicciones, y más ... -
Strategies of collaborative work in the classroom through the design of video games
(Universidad de Barcelona, 2015)At the present time, the use of video games goes beyond mere amusement or entertainment due to its potential for developing capacities, dexterity and skills. Thus, video games have extended to environments like that of ... -
Study of Recall in Reading Skill with Relationship of Prior Knowledge–Researching Significative Intergrupal Differencies
(Canadian Center of Science and Education, 2013)In this paper we try to assess whether there are differences in a group when their members try to remember the content of a text, and if this fact affects the learning levels through an experimental methodology with a ... -
Subgrid parameterization of snow distribution at a Mediterranean site using terrestrial photography
(EGU, 2017)Subgrid variability introduces non-negligible scale effects on the grid-based representation of snow. This heterogeneity is even more evident in semiarid regions, where the high variability of the climate produces various ... -
Superar las barreras de aprendizaje en necesidades educativas especiales mediante la utilización de las TICs
(Universidad de Huelva, 2007)La posibilidad de inclusión de las tecnologías de la información s la co,nurricución en el mundo educativo es hoy una realidad que pone de manifiesto las lq'rur<rs fornrcuivu+ que tanto los docentes cuma los alumnos presentan ... -
Sustainable Development Goals in Early Childhood Education. Empowering Young Girls to Bridge the Gender Gap in Science
(MDPI, 2020)The present study is evaluative research on the program INFACIENCIA: From the girls of today to the women scientists of tomorrow. Its aim is to increase knowledge about relevant women scientists among the entire educational ... -
Teachers' digital competence to assist students with functional diversity: Identification of factors through logistic regression methods
(Wiley, 2021)We are experiencing a serious health crisis due to COVID-19 that has a major impact on the field of education. The educational system therefore needs to be updated and innovated, with the addition of digital resources, to ... -
Teachers’ professional identity: validation of an assessment instrument for preservice teachers
(Elsevier, 2021)This study aims to develop and validate an instrument to analyse future Secondary Education teachers' perceptions regarding the development of Teachers' Professional Identity (TPI). The data were collected from a sample ... -
Teenagers and ICT usage: analysis of its emotional, academic, and social effects
(Universidad de Barcelona, 2021)This study aims to determine the perceptions families have about their children’s use of Information and Communication Technologies, identifying usage habits and their effects on the management of emotions, within the ... -
La televisión (por internet) de la Universidad de Córdoba
(Universidad de Córdoba, 2012)Uno de los grandes avances tecnológicos de la última década, lo constituye la Televisión por Internet, un servicio que, actualmente, incorporan la mayoría de canales de televisión convencionales y que, en estos años, se ...